گیلان؛

پایان برنامه های سومین روز کنگره ملی شهدای گیلان

اجلاسیه ایثارگران نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ دستيار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نظامی امروز در اجلاسيه ايثارگران کنگره ملی شهدای گيلان در رشت گفت: حماسه سازی و جان برکفی فرزندان ملت غيور ايران اسلامی در دوران دفاع مقدس ضامن عظمت و اقتدار کشور شده و الگوی مناسبی برای ملت های مظلوم منطقه برای مقابله با ترفندهای شوم صهيونيسم جهانی است.

سردار سرلشکر يحيی رحيم صفوی با تشريح مقاومت مردم و رزمندگان مقابل دشمن متجاوز در مناطق عملياتی غرب و جنوب غرب افزود: تک تک عمليات ها و پيروزي های رزمندگان اسلام مقابل ارتش تا  دندان مسلح دشمن متجاوز با توکل بر نيروی ايمان و تاسی از فرهنگ غنی اسلامی عينيت يافت که مصاديق بارز آن را می توان در حماسه فتح خرمشهر و عمليات کربلای 5 جستجو کرد.

وی با بيان اينکه شهدا و ايثارگران نه تنها از حريم سرزمينی بلکه از حيثيت و هويت اسلامی و ايرانی دفاع کرده اند، اضافه کرد: امروز هويت دينی و ملی ايران با هجمه های متعدد  فرهنگی و رسانه ای استکبار در معرض تهديد است که مبارزه با اين ترفندها تنها با تاسی از سيره شهدا و ادامه راهشان میسر خواهد شد.

دستيار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نظامی در ادامه اولويت مهم کشور در شرايط فعلی را تلاش برای تحقق عينی اقتصاد مقاومتی برای بهبود توليد و معيشت مردم عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان با عزم جدی و تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بايد این اقتصاد راهگشا را محقق کنند تا ترفند دشمنان همچون گذشته نقش برآب شود.

سردار سرلشکر يحيی رحيم صفوی در بخش ديگری از سخنانش به ظرفيت های عظيم اقتصادی و توليدی گيلان اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز اجرای برنامه ششم توسعه باید برنامه ريزی دقيقی برای بهره گيری از توانمندی صنعتی، گردشگری، حمل و نقل، کشاورزی و بازرگانی گیلان ارائه شود تا مردم از زير بار فشارهای اقتصادی و معيشتی رهايی يابند.

بخش پايانی سخنان اين فرمانده دوران دفاع مقدس به دلاورمردی های رزمندگان گيلانی در عرصه دفاع مقدس اختصاص داشت.

سرلشکر صفوی با بيان اينکه روحيه ايثار و شجاعت شهدا و ايثارگران گيلانی در صحنه های حساس دفاع مقدس آشکار بود، تصريح کرد: عزم مردم گيلان در حمايت از رزمندگان و ارسال کمک های اهدایی نظیر کاروان های هزار کاميونی حماسه های ماندگاری از اين استان به ثبت رسانده است.

ابراهيم طاهر نژاد، مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان نيز گفت: گيلان با داشتن بيش از  8هزار شهيد، حدود 2هزار و 700 آزاده و 22 هزار جانباز به ترتيب 3 درصد شهدا، 6 درصد آزادگان و 4 درصد جانبازان کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ع-ت


برچسب ها: گیلان ، کنگره ، ملی ، شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.