یان برمر:

سعودی ها جنس خوب می زنند+ توئیت

طرح بلند پروازانه موسوم به "چشم انداز عربستان 2030"، با انتقاد و ابراز تردید کارشناسان درمورد توانایی ریاض برای اجرای آن رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس طرحی که هفتۀ گذشته از سوی محمد بن سلمان، جانشین 30 سالۀ ولی عهد سعودی، مطرح شد، عربستان قصد دارد برای قطع وابستگی اش به نفت، با خصوصی سازی بخشی از سهام شرکت نفت دولتی خود، "آرامکو"، و عرضۀ 5 درصد از سهام آن در بازار بورس، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری دولتی جهان با ارزش 2 تریلیون دلار را تأسیس کند.

سعودی ها جنس خوب می زنند

با وجود این، پس از اعلام جزئیات این طرح، بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی از احتمال شکست عربستان در اجرای این طرح سخن گفته و در توانایی این کشور برای قطع وابستگی خود به نفت ابراز تردید کرده اند. زیرا بر اساس آمارهای موجود، 77 درصد از درآمدهای دولت سعودی از فروش نفت تأمین می شود.

"یان برمر" دانشمند آمریکایی علوم سیاسی هم از جمله افرادی است که این طرح را غیرواقعی دانسته و می‌گوید امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

سعودی ها جنس خوب می زنند

برمر با انتشار عکسی در مورد این اظهارات فرزند پادشاه عربستان، صحبت‌های او را نشئگی دانست و به کنایه در توئیتر نوشت: "در عربستان جنس خوبی می‌زنند." 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار