سمنان;

دانش آموزان دخترسمنانی عيد بندگي خود را جشن گرفتند

جشن بزرگ تكليف يك هزار و 500 نفر از دانش آموزان دختر پايه سوم ابتدايي شهرستان سمنان امروزدر حسينيه نيروي انتظامي سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، استاندار سمنان در اين آئين خطاب به دانش آموزان گفت: از امروز كه جشن عبادت خود را برگزار كرديد در حقيقت خداي متعال با همه عظمت و جلال خود، با شما حرف مي‌زند و شما را مخاطب قرار مي‌دهد و شما را به تكليف سرافراز مي‌كند.
محمدرضا خباز افزود: امروز شما دختران از عالم كودكي خارج شده و جزء بزرگترها به حساب مي‌آييد؛ چون نماز و روزه بر شما واجب است و بايد نماز بخوانيد و عبادت كنيد و با خداي بزرگ حرف بزنيد.
وي بر حفظ كامل حجاب از سوي دانش آموزان دختر تاكيد و اظهار كرد: احترام به پدر و مادر، معلمان و بزرگ ترها و همچنين كمك به والدين خود در فعاليت هاي منزل از ديگر كارهايي است كه از امروز بر شما واجب شده است.
معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشيه اين آيين گفت: در سال تحصيلي 94-95 براي تعداد 9 هزار و 500 نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان سمنان جشن تكليف برگزار شده است.
قاسم شريفي از اجراي طرح آموزش عملي نماز در مدارس خبر داد و گفت: در زمان حاضر در 720 مدرسه استان سمنان نماز جماعت برگزار كه در 400 مدرسه با حضور روحانيون و در بقيه مدارس با حضور همكاران فرهنگي نماز اقامه مي شود.
وي ادامه داد : براي اولين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي در آموزش و پرورش 20 دقيقه به عنوان زنگ نماز در برنامه هفتگي مدارس استان افزوده شده است.
شريفي تصريح كرد : نماز نشانه نيكي و نشاط و از نشانه هاي خوب خداوند است و جشن تكليف طلوع زندگي معنوي دانش آموزان در دشت سبز بي كران عبادت است.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: جشن ، تکلیف ، دختر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.