مسئله محیط‌‌زیست اولویت اکثر کشورهای جهان است

رئیس دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران گفت :مسئله محیط‌زیست، امروزه اولویت اکثر کشورهای جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مجتبی اردستانی رئیس دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران در اولین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط‌زیست که امروز (یکشنبه) در سالن آمفی تئاتر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت : امروزه مسئله محیط‌زیست اولویت اکثر کشورهای جهان است که در سال های اخیر، نشست های بین المللی به دفعات در این خصوص برگزار شده و همین موضوع اهمیت توجه به محیط‌زیست را نشان می‌دهد .

وی با بیان این‌که پروتکل های جهانی بسیاری در جهت حفظ محیط‌زیست انعقاد شده است، گفت :اخیرا اجلاس cop 21 با موضوع تغییرات آب و هوایی با حضور مقامات ارشد 197 کشور جهان برگزار شد که در طول نشست های کارشناسی یک ماهه، سرانجام به امضا تعهداتی از سوی حاضرین انجامید. 

اردستانی تصریح کرد :در سفرهای ریاست جمهوری به کشور های اروپایی یکی از محور های مذاکرات، محیط‌زیست به ویژه پایش آلاینده های محیط‌زیست بوده که پایه و اساس کار است.
 
رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: در اهمیت پایش آلاینده‌ها همین بس که بند 5 سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به‌ آن تاکید کرده و بند یک اصل 110 قانون اساسی که در آبان سال گذشته در 15 محور ابلاغ شد و با نگاه جامع در ابعاد مختلف اهمیت موضوع را نشان داده است.

اردستادنی در خصوص اولین کنفرانس بین‌المللی نمونه برداری و پایش آلاینده‌ها تصریح کرد: علی رغم مدت زمان کوتاهی که در دست داشتیم در قالب کار مشترک، دانشکده محیط زیست با  معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده‌ایم.

وی گفت: با دریافت 200 مقاله، ارائه 40مقاله منتخب در قالب 13 کارگاه آموزشی و تخصصی، حضور وزارتخانه‌هایی چون؛ جهاد کشاورزی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، سازمان ملی استاندارد و مهمانان بین‌المللی از کشورهای کانادا، آلمان، ایتالیا و ترکیه، نخستین کنفرانس بین‌المللی نمونه‌برداری و پایش آلاینده‌های محیط زیست را از امروز تا 14 اردیبهشت ماه در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار