کرمان؛

صادرات کالاهای صنعتی استان 129میلیون دلار

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان نیز گفت: 73 درصد از وزن صادرات استان مربوط به كالاهای صنعتی است که 129میلیون دلار ارزش داشته است.

صادرات کالاهای صنعتی استان 129میلیون دلاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدرضا قوام افزود: عمده کالاهای صنعتی استان که صادر می شود کاشی وسرامیک، سیمان واز این دست است.

وی تاکید کرد:حجم كالاهای كشاورزی ما به لحاظ وزنی 26 درصد با قیمتی معادل 930 میلیون دلار می باشد.

وی با اشاره به اینكه قیمت های موجود نشان از متضاد بودن این دو حوزه است گفت: قیمت كالاهای صنعتی 509 دلار برای هر تن كه قیمت پایینی است و قیمت كالاهای كشاورزی 10 هزار 322 دلار می باشد كه باعث می شود جور عقب ماندگی در حوزه صنعت و معدن را كالاهای كشاورزی متحمل بشود كه باید یك بالانس در این رابطه ایجاد شود.

قوام  تصریح كرد: به لحاظ وزنی 345 تن صادرات در استان داشتیم ولی به لحاظ قیمت معادل یك میلیارد دلار می باشد كه اگر بتوانیم قیمت كالاهای صادراتی در حوزه صنعت را افزایش دهیم این عدد می تواند به شش میلیارد دلار برسد.

قوام تاكید كرد: میانگین كالای صادراتی ما نسبت به كالای وارداتی نیز پایین است.

وی افزود: قیمت كالاهای صادراتی استان معادل سه هزار و 79 دلار در هر تن می باشد در صورتی كه قیمت كالاهای وارداتی ما شش هزار و 79 دلار است كه تفاوت دو برابری را در این حوزه مشاهده می كنیم.

وی بیان كرد: با اینكه در حال حاضر تراز تجاری استان با 307 میلیون دلار، مثبت است اما این تفاوت باعث شده كه رقم این تراز تجاری خیلی بالا نباشد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت ،معدن وتجارت تصریح كرد: اگر بیشتر توجه را از سمت كشاورزی به سمت حوزه صنعت و معدن سوق دهیم مسلما می توانیم آمار صادرات را بالاتر ببریم.

وی گفت: كالاهای فرش، مس، سیفی جات و مركبات از گمركات استان كرمان صادر نمی شوند و این به ضرر استان است كه رقم این صادرات مبهم است و از هیچ دستگاهی نتوانستیم به دست بیاوریم و احتمال می دهیم از رقم صادرات گمركات استان بیشتر باشد

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کرمان ، صادرات ، خارجی ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار