دونالد ترامپ: من بدون اتحاد هم پیروز هستم

ترامپ در سخنرانی اخیر خود مدعی شد بدون حمایت جمهوری خواهان می تواند پیروز انتخابات شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ دونالد ترامپ روز جمعه در کالیفرنیا ناچار شد به دلیل تجمع معترضان خشمگین از خودروی خود خارج شود و به صورت پیاده به محل سخنرانی برود. 

ترامپ در این باره گفت: "احساس کردم در حال عبور از مرز هستم."

ترامپ در ادامه سخنرانی خود اشاره چندانی به ایالت کالیفرنیا یا برنامه هایش نکرد. بلکه درباره اصلاح شدن یا نشدن حزبی صحبت کرد که امید به هدایت آن را دارد. او منتقدان خود را تمسخر کرد و آن ها را "بازنده و چندش آور" خواند. او دو بار مدعی شد که می تواند بدون اتحاد حزب جمهوری خواه پیروز انتخابات شود.

وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: "دوستان! من محافظه کار هستم؛ اما این موضوع چه اهمیتی دارد؟ ما باید کشور را تعمیر کنیم." در عین حال ترامپ در میان سخنرانی هایش از اتحاد حزبی برای شکست دادن هیلاری کلینتون صحبت کرد.

وی گفت: "در بهترین حالت ما با هم خواهیم بود. من فکر می کنم ما اگر حتی با هم نباشیم بازهم پیروز می شوم. افرادی هستند که من به هیچ وجه حمایت آن ها را نمی خواهم."

ترامپ افزود: "اتحاد باید وجود داشته باشد. با این حال، آیا من بدون اتحاد پیروز می شوم؟ فکر می کنم بتوانم."

ترامپ در ادامه به انتقاد از "جب بوش" و "تد کروز" پرداخت. او در خصوص انتقاد های جب بوش گفت: "آیا می خواهد از من حمایت کند؟ برای من مهم نیست. تصمیم او هیچ اثری در رقابت با کلینتون نخواهد داشت."

ترامپ در همین حال به رفتار توهین آمیز خود نسبت به سایر رقبا و اعضای حزب جمهوری خواه ادامه داده است. اعضای اصلی حزب جمهوری خواه نگران هستند که حتی با وجود نیاز به اتحاد این حزب، ترامپ نتواند از توهین به آن ها بپرهیزد.

با این حال ترامپ توانسته بدون حمایت سران ارشد حزب جمهوری خواه، طرفداران بسیاری در انتخابات مقدماتی پیدا کند. او توانست روز جمعه طرفداران بسیاری را برای سخنرانی خود گرد هم آورد. 

در عین حال صدها نفر نیز در اعتراض به سخنرانی او تجمع کردند و خیابان ها را بستند. پلیس ناچار شد برای رساندن ترامپ به محل سخنرانی، او را از مسیری غیر معمول حرکت دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار