کرمان؛

فرار صادرات از گمرک کرمان/ ترازتجاری کرمان مثبت است

معاون بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کرمان گفت:صادرات تمامی محصولات معدنی، جالیزی، خرما و 100 درصد فرش استان از طریق گمركات غیر كرمان انجام می شود.

فرار صادرات از گمرک کرمان/ ترازتجاری کرمان مثبت استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،مصطفی زریسفی  با بیان اینكه استان كرمان بیش از 25 میلیون دلار فقط صادرات فرش دارد گفت: اكثر صادر كننده های فرش استان كرمان در تهران زندگی می كنند و علت صادر نكردن كالای خود از گمركات استان را معطلی بیش از شش ماه كالا در گمرك اعلام كرده اند

وی گفت: در سالی كه گذشت وضعیت صادرات غیر نفتی كشور 42 میلیارد و 400 میلیون دلار و میزان واردات معادل 41 میلیارد و 400 میلیون دلار بود كه تراز تجاری كشور یك میلیارد دلار به نفع صادرات شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان، وضعیت تجاری استان را قابل دفاع دانست و افزود: هر استانی كه میزان صادراتش از میلیارد بالا رود نشان می دهد كه آن استان در حوزه صادرات موفق عمل كرده است.

وی خاطرنشان كرد: صادرات استان كرمان با وجود افت 9 و نیم درصدی در سال گذشته یك میلیارد و 64 میلیون و 611 هزار دلار بود كه نشان دهنده موفقیت استان در حوزه صادرات است.

زریسفی با اشاره به اینكه در حال خارج شدن از صادرات تك محصولی هستیم گفت: استان كرمان در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92 در عرصه صادرات یك جهش تاریخی داشت به گونه ای كه سال 92 میزان صادرات استان 719 میلیون دلار بود كه این رقم در سال 93 به یك میلیارد و 167 میلیون دلار رسید و سال گذشته توانستیم این جهش را حفظ كنیم.

وی علت كاهش 9 درصدی صادرات سال گذشته استان را كمبود محصول در بخش صادرات پسته عنوان كرد و افزود: سال گذشته میزان صادرات پسته در استان 82 هزار تن و سال 93 میزان صادرات پسته 118 هزار تن بود و در سایر محصولات افزایش صادرات را شاهد بودیم.

وی بیان كرد: در استان كرمان اگر به میزان 200 میلیون دلار صادرات افزایش یابد در واقع برنامه دولت در این بخش عملی می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان با اشاره به اینكه تعداد صادركنندگان با توجه به بحث تحریم ها رو به افزایش است عنوان كرد: در استان كرمان به افراد غیرحرفه ای در تجارت، كارت بازرگانی داده نشده و نخواهد شد و فقط با بررسی شرایط متقاضی و همچنین تایید صلاحیت از سوی اتاق بازرگانی، كارت بازرگانی صادر می شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، فرش ، میلیارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.