کرمان؛

تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سازمانهاي جهاد كشاورزي شمال و جنوب استان برنامه اقتصاد مقاومتی استان کرمان را تدوين و از سال گذشته قسمتی از آن را اجرایی کرده‌که اسناد آن موجود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،مهندس عباس سعیدی گفت: نخستین برنامه اقتصاد مقاومتی درون‌زایی است یعنی هر آنچه را که می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم و وظیفه مهم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی تأمین مواد غذایی و از آن مهم‌تر امنیت وسلامت مواد غذایی است.

مهندس سعیدی گفت: امروز در کشور وهم استان کرمان در زمینه تولید مرغ خودکفا هستیم هر چند که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنیم كه در زمینه صادرات مرغ برنامه داشتهو درسال گذشته در سطح کشور، یک درصد مرغ صادر شده است.

مهندس سعیدی تصریح کرد: اگر بتوانیم برند حلال را جا بیندازیم، می‌توانیم از این طریق محصولات خود را به کشورهای اسلامی دیگر صادر و برای کشور درآمدزایی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا پنج درصد مردم در زمینه کشاورزی اشتغال دارند اما در ایران متوسط 12 درصد و در استان کرمان 30.1 درصد است.

سعیدی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های دانش‌بنیان است و ما بر اساس آن باید تولید داشته باشیم و این نقش بسیار مؤثری در کشور دارد زیرا جایی که دانش وارد محصولات کشاورزی شده راندمان تولید بسیار بالا رفته است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.