همدان؛

مصرف خود سرانه گیاهان دارویی خطرناک است

یک متخصص طب سنتی از خطر مصرف خود سرانه گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروهمصرف خود سرانه گیاهان دارویی خطرناک است استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قربانی گفت: بر خلاف تصور عموم مصرف داروهای گیاهی نمی تواند خود سرانه و بی حد ومرز باشد.


وی با اشاره به اینکه استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی دید گاهی است که امروزه در درمان و حفظ سلامتی تاکید بسیار بر آن است افزود: استفاده از داروهای گیاهی به لحاظ ارزانی و در دسترس بودن وآسانی مصرف آن رو به افزایش است.

رضا قربانی گفت: متاًسفانه مردم به آثار سوء و عوارض جانبی داروهای گیاهی توجه چندانی نمیکنندو اکثریت تصور میکنند که دارو های گیاهی بی ضرر هستند و بدون نظر پزشک در هر شرایطی قابل استفاده اند .

وی با بیان اینکه استفاده بی حد از دارو های گیاهی میتواند سبب مسمویت ، حساسیت  و حتی در مواردی منجر به مرگ شود تاکید کرد: گاهی دارو های تاثیر کمی بر درمان بیماری دارند و مصرف آنها با داروهای شیمیایی می تواند به نتایج درمانی منجر شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: بسیاری از گیاهان دارویی که در عطاری ها عرضه می شوند به لحاظ آلودگی های میکروبی ،سموم کشاورزی و تاریخ مصرف و تولید استاندارد نیستند و خواص خود را از دست داده اند.

رضا قربانی تصریح کرد: داروهای گیاهی باید توسط پزشک و به میزان تعیین شده مصرف شود در غیر این صورت با مصرف خود سرانه نه تنها بیماری بهبود پیدا نمی کند بله ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.