توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به عزم ملی دارد

رئیس انجمن گیاهان دارویی گفت: با توجه به استقبال جهانی از گیاهان دارویی، باید توسعه کشت گونه های استراتژیک را عزم ملی دنبال کرد.

توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به عزم ملی داردمحمدباقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت تولید گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: تولید گیاهان دارویی به سادگی امکان پذیر نیست، چرا که استفاده بی رویه از کود و سایر مواد شیمیایی زمینه را برای  تخریب عرصه های منابع طبیعی و عدم کشت زراعت محصول نو فراهم کرده است.

وی با اشاره به اقتصادی بودن کشت گیاهان دارویی گفت: در واقع برای اقتصادی بودن کشت گیاهان دارویی لازم است کلیه مراتع کم بازده و زمین های دیم زا که به سبب سنتی بودن کشت و افزایش رویکرد و برداشت بی رویه از بین رفتند، با انتخاب خاک سالم و احیای مراتع به عرصه های قابل کشت برگردند تا از واردات گیاهان دارویی بی نیاز شویم.

رضایی ادامه داد: با توجه به استقبال جهانی از گیاهان دارویی، می توان گفت که توسعه کشت و گونه های استراتژیک نیاز به عزم ملی دارد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی با اشاره به وضعیت صادرات گیاهان دارویی بیان داشت: تخریب عرصه ها و کاهش تولید نقش بسزایی در افت صادرات گیاهان دارویی دارد و از این رو لازم است با مکانیزه کردن زراعت و احیای عرصه های تخریب شده ، صادرات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار