یزد؛

ابتكار عمل در برابر بدخواهان انقلاب اسلامی

امام جمعه تفت :همه بايد در برابر بدخواهان انقلاب اسلامی، ابتكار عمل را در دست بگيريم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه تفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) هرسال، اهم موضوعات كشور را در قالب پيام و شعار نوروزی به ملت عزيز ايران هديه می دهند و همگان بايد در مسير تحقق اين شعارها بكوشيم.

"حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم غفوری" افزود: دشمن با همه ابزارها و توطئه های شيطانی قصد دارد روند رشد و صدور انقلاب را متوقف نمايد .

امام جمعه تفت گفت: ما بايد در برابر بدخواهان انقلاب اسلامی، ابتكار عمل را در دست بگيريم و با تكيه بر نيروی انسانی خويش، نسل جوان و افراد دلسوز و متفكر جامعه، كشور را به شكوفايی برسانيم.

وی  با بيان اين كه اقتصاد مقاومتی بايد در اولويت كاری مديران باشد عنوان کرد: اولين دستاوردها و شكوفه های اقتصاد مقاومتی بايد در شهرستانها نمايان شود.

فرماندار تفت نيز در ابتدای اين نشست با گراميداشت روز شوراها، معلم و كارگر، به مسئله تببين شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" پرداخت و گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته اقدامات فرهنگساز خوبی از سوی همه متوليان در حوزه فرهنگ در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و الان در كارزار اقدام و عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی قرار گرفته ايم.

"محمود زارع رشكوييی" به برگزاری نشستهای متعدد با مديران شهرستان برای شناسايی و احصاء اولويت های كاری دستگاههای اجرايی تفت با رويكرد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره كرد و افزود: تلاش می كنيم تا متناظر با برنامه و سياستهای استانی، برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان را تنظيم نماييم.

وی با اشاره به رويكرد جهادگونه در پيگيری كارها، بر اهميت و جايگاه خدمت رسانی خالصانه به مردم و رفع مشكلات اقتصادی و معيشتی جامعه تاكيد كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان يزد نيز در اين نشست با بيان اين كه توسعه در كشور تنها با مشاركت همه افراد و بخشهای جامعه ميسر است گفت: اقتصاد دولتی، توسعه ايجاد نمی كند لذا بايد برای استفاده از پتانسيل عظيم مردمی در كشور در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي، اطلاع رسانی شفاف و روشنی در همه ابعاد اين الگوی اقتصادی در اختيار آنان قرار گيرد.

"حميدرضا نصيری زاده" با بيان اين كه هركشور برای تعالی خويش، نيازمند الگويی متناسب با فرهنگ، توانمندی و پتانسيل های خويش است ادامه داد: لذا اولين ضرورت براي توسعه اقتصادي در كشور، تعريف الگويی بر اساس توانمندی ها و قابليتهای ايران اسلامی است.

وی رسيدن به تعادل داخلی و خارجی، توزيع عادلانه درآمدهای ملی و رشد منطقی توليد را از اهداف اصلی همه دولتها عنوان كرد و گفت: مسائل اصلی و عمده اقتصادی، اصولا در سه حوزه تشريعی، تحليلی و تدبيری قابل دسته بندی و تقسيم است.

نصيری زاده گفت: براساس بيانات معظم له، اقتصاد مقاومتی الگويی بومی و علمی است كه برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با شرايط امروز و فردای كشور می باشد.

وي با بيان اين كه اقتصاد مقاومتی تنها يك شعار نيست افزود: اقتصاد مقاومی، شعوری است كه بر اساس شناخت درست توانمندی های كشور تعريف می شود.

نصيری زاده ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی جنگی، رياضتی و دولتی نيست بلكه الگويی برای توسعه اقتصادی كشور می باشد و اقتصاد بازی است كه ضمن درون زا بودن، برون‌گراست و تعامل با جهان بيرون را در دل خود جای داده است.

 وی تاكيد كرد: اقتصاد مقاومتی از دل ظرفيت های كشور و توانمندی های عظيم مردمی می جوشد.

نصیری زاده  گفت : درون‌زايی برون‌گرايی، دانش‌بنيانی، مردمی بودن و عدالت بنيان بودن، پنج مشخصه اصلی اقتصاد مقاومتی است كه بايد مدنظر قرار گيرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی در ادامه با بيان اين كه برای هر يك درصد رشد اقتصادی در كشور نيازمند 10 هزار ميلياردتومان سرمايه گذاری عمرانی می باشيم ادامه داد: براساس برنامه چشم انداز، ايران اسلامی بايد در ده سال آينده به قدرت اول منطقه در حوزه های مختلف بدل شود كه اين مسئله، نيازمند عزمی جدی و همتی بلند است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار