یزد؛

رفع معضل کم آبی بامسئولیت افراد جامعه

افراد جامعه در مسير رفع معضل کم آبی خود را مسئول بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرماندار تفت گفت : حل چالش آب، نيازمند عزمی همگانی است و فرد فرد افراد جامعه بايد خود را در مسير رفع اين معضل مسئول بدانند.

 محمود زارع رشكوييه افزود : شهرستان تفت به دليل اقليم و شرايط خاص زيست محيطی خود با موضوع آب پيوند ناگسستنی دارد و در قياس با ساير مناطق، موضوع تامين آب در شهرستان تفت از شرايط بسيار حساس و خاصی برخوردار است.

این مسئول  با اشاره به ضرورت مديريت مصرف آب تصریح کرد: دستگاههای اجرايی و متوليان مرتبط با مديريت شهری و مراكز آموزشی نيز بايد در اين رابطه با رصد دقيق شرايط و اصلاح شبكه های آبياری، در اين عرصه پيشگام باشند و خود، به بانيان اصلی فرهنگسازی در اين حوزه بدل شوند. 

زارع  گفت: شورای مديريت بحران شهرستان، با بهره گيری از نظرات و ديدگاههای همه نخبگان و كارشناسان حوزه آب، بهترين راهكارها را برای مديريت بحران آب در تابستان امسال و راهكارهای دراز مدت برای حل اين معضل را ارائه كند.

فرماندار تفت همچنين با تاكيد بر اهميت و ضرورت اصلاح شبكه های آبياری در بخش كشاورزی خاطرنشان ساخت : بايد با توجيه كشاورزان به ويژه در عرصه های خرده مالكی، زمينه را برای توسعه آبياری نوين فراهم آوريم چرا كه با تحقق اين موضوع، بخش عمده‌ای از مسائل و مشكلات در بخش آبياری كشاورزی مرتفع خواهد شد.

در ادامه اين نشست برخی از مديران حوزه آب شهرستان تفت با ارائه گزارشی از وضعيت آب شهرستان تفت، راهكارهای خود را برای مديريت بحران آب تفت ارائه كردند و تصميمات مقتضی اتخاذ شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.