لاوروف: نبايد از تروريسم برای رسیدن به اهداف سياسی استفاده شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد باید از بهره‌برداری از تروریست‌ها برای کسب دستاوردهای سیاسی پرهیز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، روسیه گفت برخی تروریستها توانایی به کارگیری سلاح‌های شیمیایی را دارند.

وی در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو اعلام کرد: کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو به یک سنت  در عرصه امنیت جهانی تبدیل شده است. مشکل تروریسم بین المللی همچنان یکی از اولویت های مورد بحث ما در این کنفرانس خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: نیروی هوایی ما در سوریه فضای مناسبی را برای آغاز فرایند سیاسی به وجود آورده است. تصمیمات سیاسی که برخی اتخاذ کردند به فروپاشی امنیت در خاورمیانه منجر شده است.

لاوروف اعلام کرد: حل و فصل بحران سیاسی در سوریه یا عراق باید با مشارکت همه طیف های جامعه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ما به اعمال فشار خود برای مشارکت دادن کردها در حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد  روسیه تنها کشوری است که در سوریه واقع بینانه رفتار کرد. وی گفت فعالیت تروریست ها به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است و این مسئله تهدیدی سازمان یافته علیه نظام بین المللی است. 

لاوروف افزود: باید از بهره برداری از تروریست ها برای کسب دستاوردهای سیاسی پرهیز شود. استفاده از تروریست ها برای تسویه حساب با نظام های غیردوست و تغییر توازن قوا در منطقه مسئله بسیار خطرناکی است.

وی  در بخشی دیگر از اظهاراتش، گفت رفتار ناتو در شرق اروپا با موافقتنامه های دوجانبه تناقض دارد.


در حال تکمیل...



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار