کاهش درآمد اپل برای نخستین بار از سال 2003

بنابر اعلام اپل، این شرکت برای نخستین بار از سال 2003، با کاهش درآمد مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ شرکت اپل گزارش داده است برای نخستین بار از سال 2003، با کاهش 13 درصدی درآمد در سه ماهه دوم مالی مواجه شده است. این شرکت گزارش داد در سه ماهه گذشته فروشی برابر با 50.56 میلیارد دلار داشته است؛ میزان بسیار کمتری نسبت به درآمد 58 میلیارد دلاری سال گذشته.

اپل سال گذشته در مدت زمانی مشابه 61.2 میلیون آیفون به فروش رساند؛ اما این رقم امسال به 51.2 میلیون کاهش یافت.

یکی از اصلی ترین نقاط ضعف اپل مربوط به کشور چین می شود؛ جایی که فروش محصولات اپل 26 درصد کاهش یافت.

سهام اپل در ساعات پس از اعلام گزارش، 8 درصد کاهش یافت. این شرکت در 12 ماه گذشته با 20 درصد کاهش ارزش سهام مواجه شده است.

کاهش سود اپل در بازارهای جهانی پیشتر آسیب چندانی به این شرکت وارد نمی کرده است؛ چرا که بازار چین همیشه جبران کننده بازار از دست رفته بوده است. با کاهش فروش در بازار چین، شرکت اپل بازاری برای جبران آن ندارد. 

فروش آیفون، موفق ترین محصول فناوری در جهان، اکنون به صورت رسمی در شیب کاهشی قرار گرفته است. بعضی معتقد هستند کاهش فروش آیفون نشان از پایان عصر طلایی سخت افزار در جهان است و دوره سود بی نظیر بازار تلفن های همراه به پایان رسیده است.

اپل بیش از هر شرکت دیگری نیاز دارد تا در زمینه های جدید سودآوری به دست آورد. ساعت اپل در حال حاضر هر سه ماه 1 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه دارد؛ اما این رقم نمی تواند جایگزین سود آیفون شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار