نشست جی 5 بدون پیشرفت به کار خود پایان داد

شرکت کنندگان در نشست جی 5، بدون دستیابی به پیشرفتی در خصوص پیمان شراکت تجاری به کار خود پایان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، نشست سران پنج کشور اروپایی و آمریکا موسوم به جی 5، بدون آنکه به پیشرفتی در خصوص پیمان شراکت تجاری و سرمایه گذاری ترنس - آتلانتیک یا پیمان تجارت آزاد کشورهای دوسوی اقیانوس ‏اطلس، برسد به کار خود پایان داد.

گزارش ها از این نشست حاکی از آن است که در این نشست به درخواست فرانسه صحبتی از این پیمان به میان نیامده است. اما آنگلا مرکل و باراک اوباما روز گذشته از هر تلاشی برای پیشبرد پیمان تجارت آزاد کشورهای دوسویه اقیانوس اطلس استفاده کردند.

امروز اما در این نشست پنج جانبه این موضوع به طور موقت کنار گذاشته شد و بیشتر درباره بحران سوریه،آتش بسی که در این کشور برقرار شده است،مبارزه با گروه تروریستی داعش،مسائل امنیتی و دفاعی،بحث و رایزنی صورت گرفت.

دلیل اینکه فرانسه حاضر نشده است در این نشست به طور رسمی به بحث درباره‏ پیمان شراکت تجاری و سرمایه گذاری ترنس-آتلانتیک پرداخته شود این است که مردم فرانسه به شدت با این طرح اقتصادی و بازرگانی مخالف هستند.

از این گذشته، اینکه اوباما برای بحث درباره پیمان شراکت تجاری و سرمایه گذاری ترنس-آتلانتیک به طور مستقیم سراغ آنگلا مرکل می رود به نوعی حاکی از آن است که به باور آمریکا،آلمان کشور سرآمد اروپاست و در نتیجه رهبری اروپا در امور اقتصادی بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار