شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی ضرورتی برای توجه متولیان به خدمات فیزیوتراپی

آمار اختلالات حرکتی، دردهای مفصلی و ضایعات نخاعی درجامعه رو به افزایش است که این موضوع ضرورتی برای تبیین نقش فیزیوتراپی است.

ایرج عبداللهی دبیر علمی بیست و هفتمین كنگره انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: سالانه در كشور 100 هزار نفر دچار سكته مغزی می شوند كه 30 درصد از آنها در ماه اول فوت می كنند و 70 درصد باقی مانده دچار مشكلات حركتی می شوند که با ارائه خدمات فیزیوتراپی می توان شاهد بازتوانی این افراد و بازگشت آنها به جامعه بود.

وی ادامه داد: همچنین حدود سه تا چهار هزار نفر در سال به بیماران مبتلا به ام اس افزوده می شود كه این آمار معادل كشورهای اروپایی است؛ متاسفانه 20 درصد از بیماران ام اس دچار ناتوانی در زندگی می شوند و حدود 30 تا 40 درصد از آنها با مشكلات پیش رونده و ناتوانی های جدی روبرو هستند. 

دبیر علمی بیست و هفتمین كنگره انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: آسیب نخاعی در این بیماران از مشكلاتی است كه نیازمند خدمات فیزیوتراپی است.

عبدالهی با اشاره به آمار بیماران ضایعه نخاعی گفت: در بیماران ضایعه نخاعی زمان برای شروع فیزیوتراپی وجود ندارد و با بهبود وضعیت علائم حیاتی بیماران كار فیزیوتراپیست ها برای ادامه درمان و توانبخشی باید به طور جدی آغاز شود. 

دبیرعلمی بیست و هفتمین كنگره انجمن فیزیوتراپی اظهار كرد: بیماران ضایعه نخاعی روزانه باید دو ساعت از خدمات فیزیوتراپیست ها استفاده كنند تا بتوانند به مرور زمان فعالیت های حركتی و جسمی خود را به دست آورند.

نیازمند گسترش بیمارستان های توانبخشی هستیم 
عبداللهی افزود: ضرورت توانبخشی یکی از نیازهای حوزه سلامت است که خوشبختانه بیمارستان توانبخشی رفیده با تعرفه های دولتی و گروه های فیزیوتراپی، کاردرمانی و ... پاسخگوی نیاز هموطنان است اما تعداد این بیمارستان ها انگشت شمار است و نیازمند گسترش بیمارستان های توانبخشی هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار