حزب پیشرو، بیشترین کرسی های پارلمان صربستان را کسب کرد

حزب پیشرو در انتخابات پارلمانی صربستان با كسب 49.7 درصد آرا از حمایت اكثریت نمایندگان در مجلس برخوردار خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام اولین نتایج غیر رسمی انتخابات پارلمانی می توان گفت كه حزب پیشرو تنها حزبی است كه پس از برقراری سیستم چند حزبی در صربستان از سال 1990 توانسته است بیشترین آرا را در انتخابات پارلمانی از آن خود كند و به تنهایی با برخورداری از حمایت اكثریت نمایندگان در پارلمان قادر به تشكیل دولت جدید است.

حزب پیشرو در انتخابات گذشته پارلمانی كه 16 مارس 2014 ( 25 اسفند 1392) برگزار شد 48.8 درصد آرا را یعنی 158 كرسی در مجلس این كشور را از آن خود كرده بود.

حزب پیشرو به رغم اینكه همراه با احزاب ائتلافی كه در یك فهرست در انتخابات زودهنگام پارلمانی شركت كرده است با داشتن اكثریت آرا می تواند به تنهایی دولت آینده را تشكیل دهند، ولی این حزب ترجیح می دهد مانند دوره قبل با دیگر احزابی كه در ساختار جدید مجلس راه پیدا می كنند برای تشكیل دولت آینده صربستان گفت و گو كند.

آلكساندر ووچیچ رهبر حزب پیشرو پس از اعلام اولین نتایج غیر رسمی انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن قدردانی از شهروندان صربستان برای شركت در انتخابات گفت كه این حزب وظیفه سنگینی را در دولت آینده بر عهده دارد.

وی با تاكید بر ادامه مراحل ائتلاف اروپایی صربستان گفت كه تلاش براین است كه دولت جدید هر چه زودتر تشكیل شود.

بنا به اولین نتایج غیر رسمی از انتخابات پارلمانی كه از سوی نهاد غیر دولتی مركز انتخابات آزاد و دمكراتیك اعلام شده، علاوه بر حزب پیشرو كه 49.7 درصد آرای مردم را به خود اختصاص داده است، ائتلاف حزب سوسیالیست و وحدت صربستان با 11.6 درصد، حزب رادیكال 7.7 درصد، حزب دمكراتیك و احزاب ائتلافی در آن 5.9 درصد، حزب ائتلافی (دمكراتیك صربستان و حزب دو dever ) 5.1 درصد، موفق شدند به ساختار جدید پارلمان راه پیدا كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار