بلاتکلیفی هزاران پناهجو در کشورهای بالکان

هزاران پناهجو در انتظار حل و فصل مشكلات خود همچنان در بالكان بسر می برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختلافات سیاسی بین یونان و مقدونیه با بحران آوارگان جنگی و هجوم صدها مهاجر كه اخیراً تلاش داشتند از مرزهای یونان وارد مقدونیه شوند، عمیق تر شده است.

حكومت مقدونیه اخیراً به خاطر اینكه بیش از 500 پناهجو و آواره جنگی قصد داشتند برای ادامه مسیر خود از یونان وارد مقدونیه شوند، حكومت آتن را متهم كرده كه برای جلوگیری از گسیل آوارگان و پناهجویان واكنشی از خود نشان نداده است.

وزیر امور خارجه مقدونیه پس از درگیری اخیر بین نیروهای پلیس این كشور با آوارگان جنگی و پناهجویان كه از یونان قصد ورود به مرزهای مقدونیه را داشتند، از حكومت آتن خواستار شد تا به طور كامل از نیروهای پلیس خود برای جلوگیری از ناآرامی آوارگان كمك بگیرد.

پلیس مقدونیه روز یكشنبه 22 فروردین ماه علیه حدود 500 آواره جنگی و پناهجو كه از طرف مرزهای یونان برای ادامه مسیر خود به كشورهای شمال اتحادیه اروپا وارد این كشور شده بودند از گاز اشك آور استفاده كرد و به این طریق از ورود آنها به قلمرو مقدونیه ممانعت شد.

پارلمان مقدونیه بتازگی وضع اضطراری را در مرزهای مناطق جنوبی و شمالی این كشور تا 31 دسامبر سال جاری میلادی تمدید كرده است.

«زوران یولفسكی» وزیر دفاع مقدونیه در پارلمان این كشور در همین ارتباط خطاب به نمایندگان مجلس گفته بود كه تصمیم تمدید وضع اضطراری به خاطر افزایش مهاجران كه خواهان عبور و خروج از این كشور هستند، اتخاذ شده است.

دولت مقدونیه در ماه اوت سال 2015 به مدت یك ماه وضع اضطراری در مرزهای جنوبی و شمالی اعلام و سپس آن را تا ماه ژوئن 2016 تمدید كرده بود.

بنا به گزارش رسانه های صربستان، پس از بسته شدن مرزهای كشورهای بالكان بر روی آوارگان جنگی، آنان برای ادامه مسیر خود در رسیدن به كشورهای شمال اتحادیه اروپا، در اردوگاه های یونان بسر می برند و امید دارند كه بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار