نیمی از جمعیت کره‌ زمین در معرض خطر مالاریا هستند

بر اساس اعلام «گزارش جهانی مالاریا در سال ۲۰۱۵» کاهش چشمگیری در نمونه‌های جهانی مالاریا و مرگ و میر ناشی از آنها رخ داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کاهش میزان نمونه‌های جدید مالاریا حداقل تا ۹۰ درصد، کاهش مرگ و میر ناشی از مالاریا حداقل تا ۹۰ درصد،ریشه‌کن کردن مالاریا حداقل در ۳۵ کشور، پیشگیری از بازپیدایی مالاریا در تمام کشورهایی که مالاریا در آنها وجود ندارد، از اهداف  سازمان بهداشت جهانی  است.
 
جدول زمانی ۲۰۳۰-۲۰۱۶  با «برنامه‌ جهانی سال ۲۰۳۰ برای توسعه‌ پایدار» یعنی ساختار توسعه‌ نوین جهانی که توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد مورد تأیید قرار گرفته هم‌سو است.
 
بر اساس اعلام «گزارش جهانی مالاریا در سال ۲۰۱۵» از سوی سازمان بهداشت جهانی، از سال ۲۰۰۰ کاهش چشمگیری در نمونه‌های جهانی مالاریا و مرگ و میر ناشی از آنها رخ داده است. این پیشرفت از طریق گسترش وسیع ابزارهای مؤثر و درمان مالاریا امکان‌پذیر شده است، ابزارهایی مانند پشه‌بندهای آغشته به حشره‌کش، تست‌های تشخیص و داروهای ضدمالاریا.
 
با این حال  هنوز چالش‌های شاخصی  پیش روست؛ در سطح جهانی حدود ۳.۲ میلیارد نفر – تقریبا نیمی از جمعیت کره‌ زمین – در معرض خطر مالاریا هستند. در سال ۲۰۱۵ ، حدود ۲۱۴ میلیون مورد جدید مالاریا و ۴۳۸ هزار مرگ ناشی از آن را به طور عمده در جنوب صحرای آفریقا گزارش شد و  در حال  حاضر میلیون‌ها نفر از مردم هنوز به خدمات لازم برای پیشگیری و درمان مالاریا دسترسی ندارند.

 برای رسیدن به اهداف «استراتژی تخصصی جهانی»، کنترل سرمایه‌گذاری سالانه برای مالاریا بایست نسبت به سطح کنونی خود سه برابر شود و تا سال ۲۰۱۳ به رقمی حدود ۸.۷ میلیارد دلار در سال برسد.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.