جذام همچنان در کشور قربانی می‌گیرد!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:جهان ویروس‌ها در حوزه بهداشت بسیار کوچک شده است به طوریکه اگر ویروس زیکا در دورترین نقطه جهان گزارش شود ما در ایران نیز باید به آن توجه کنیم.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:جهان ویروس‌ها در حوزه بهداشت بسیار کوچک شده است به طوریکه اگر ویروس زیکا در دورترین نقطه جهان گزارش شود ما در ایران نیز باید به آن توجه کنیم.


جعفریان اظهار داشت: امروز ما شاهد گسترش بیماری‌های غیرواگیر هستیم درحالیکه در گذشته بیشترین بیماری‌ها مربوط به بیماری‌های واگیر بود بنابراین باید به حوزه بهداشت نگاه جدیدی داشت که این کار نیز در دانشکده بهداشت شروع شده است.
 
وی در تعریف مصادیق این امر توضیح داد: امروز شاهد آن هستیم که کشورهای مسئله‌داری در حیطه سلامت همسایه ما هستند بنابراین ما فقط نمی‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم. مثلا در سال 20 ابتلای بیماری جذام در کشور گزارش می‌شود که 4،5 نفر از آنها خارجی هستند بنابراین باید به حوزه بهداشت یک نگاه جهانی داشت.
 
جعفریان در توضیح بیشتر عنوان کرد: مثلا کانون ویروس زیکا در برزیل و یکی از دورترین نقاط جهان نسبت به ایران است ولی آنقدر دنیا در حوزه بهداشت کوچک شده است که هیچ کس نمی‌تواند از نظر مصونیت بهداشتی خیالش راحت باشد که نمونه دیگر این مسئله نیز مربوط به ابولا بود که بحران ایجاد کرد و تبدیل به چالش شد و فقط هم بهداشتی نبود بلکه حیطه‌های سیاسی و اجتماعی را نیز در بر گرفت. بنابراین امروز بهداشت فقط کنترل مالاریا نیست و حیطه‌های گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.
 
جعفریان با اشاره به بیمه شدن 10 میلیون ایرانی که به نوعی یک هفتم جمعیت کشور را در بر می‌گیرد گفت: چنین کاری در هیچ‌کدام از کشورهای منطقه رخ نداده است و حتی کشورهای اروپایی نیز از این کار ما تعجب می‌کنند.
 
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار