آبادان؛

برطرف شدن مشکل حمل گندم از مراکز خرید

پرداخت پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان آغازشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی رامشیر گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۲۰۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.
هرمز خواجوی افزود: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته مجوز حمل ۴۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید به خصوص مراکز روباز گرفته شده است و این مراکز سریعا باید تخلیه شوند تا دچار ضایعات کمتری شوند.
وی با اشاره به قطب بودن رامشیر در بخش کشاورزی، تقویت زیرساخت‌های کشاورزی و احداث یک سیلو در شهرستان را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ادامه کار در شهرستان به این شیوه نادرست است و نیاز به فضای جدیدی است.
 فرماندار رامشیر نیز به مشکلات کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رفت که رامشیر امسال در زمینه تولید گندم یک رکورد را ثبت می‌کرد اما با وقوع بارندگی‌های اخیر خسارت فراوانی به بخش کشاورزی وارد شد.
سعید فیوضی نبود مراکز خرید مسقف در شهرستان را یکی دیگر از مشکلات مهم بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به قطب بودن شهرستان در بخش کشاورزی و وقوع بارندگی‌ها در فصل برداشت احداث انبارهای مسقف یک ضرورت است.
 وی عدم وجود نیروی انسانی کافی در اداره تعاونی روستایی رامشیر، عدم خرید تضمینی جو از کشاورزان و عدم امکان بارگیری و انتقال گندم از مراکز خرید را از دیگر مشکلات کشاورزان شهرستان عنوان کرد.
 انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، آغاز ، پرداخت ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.