تأمین آب 23 روستای کهگیلویه از سد کوثر

رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه گفت: با اجرای پروژه ملی آبرسانی از سد کوثر،علاوه بر 23 روستای فعلی که در حال حاضر از آب این سد استفاده می‌کنند آب شرب 12 روستای دیگر نیز تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ولی جفتا افزود : آبرسانی به 23 روستای این شهرستان با تانکر سیار انجام می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه با بیان این‌که تانکرهای سیار این اداره روزانه 60 متر مکعب آب در این تعداد روستا توزیع می‌کنند،ادامه داد: آب 35 روستای حومه غربی در بلند مدت از طریق سد کوثر تأمین خواهد شد.

جفتا تصریح کرد: با اجرای پروژه ملی آبرسانی از سد کوثر،علاوه بر 23 روستای فعلی که در حال حاضر از آب این سد استفاده می‌کنند آب شرب 12 روستای دیگر نیز تأمین می‌شود.

این مسئول اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دانست و گفت: با اجرای پروژه خط انتقال 23 روستای برخوردار از آب باید توسعه پیدا کند و روستاهای اقماری در مسیر خط انتقال نیز آبرسانی شوند.

وی با اشاره به اعتبارات آب و فاضلاب روستایی از تخصیص 100 درصدی اعتبارات نفت خبر داد و گفت: 16 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص داده شده بود که سال گذشته 60 درصد این مبلغ تخصیص یافت.

جفتا،تصریح کرد: اعتباارت تخصیص یافته تاکنون در پروژه‌هایی از جمله تعمیر و نگهداری خط انتقال، تأمین آب کمردوغ، فاضلاب روستای شوتاور و آب روستاهای حومه شرقی در شهرستان کهگیلویه، موگرمون و قیام در شهرستان لنده هزینه شده است.

وی با بیان این‌که بخش مهمی از اعتبارات این حوزه صرف مطالبات پیمانکاران می‌شود، گفت: از 126 میلیارد ریال اعتبارات ماده 180 تاکنون 60 درصد تخصیص پیدا کرده است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: تامین ، آب ، سد کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.