بجنورد؛

ساخت مرکز تشخیص و درمان سرطان در خراسان‌شمالی

رئیس دانشگاه عوم پزشکی استان از ساخت و راه اندازی مرکز تشخیص و درمان سرطان توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، ابراهیم گلمکانی با اشاره به اینکه مراکز درمانی در کشور طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در 3 گروه تیپ‌بندی می‌شوند که خراسان‌شمالی در تیپ دو قرار گرفته است ، گفت: بخش خصوصی در یک برنامه پنج ساله در استان ساخت این مرکز را بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این مرکز درمانی در کنار بیمارستان تازه تاسیس بجنورد ساخته و راه اندازی شود و شش هزار متر مربع مساحت بنای آن خواهد بود و افزون بر 50 تخت خواهد داشت.

گلمکانی درباره ساخت مرکز تشخیص و درمان سرطان در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و ساخت بونکر و نصب دستگاه شتاب دهنده خطی نیز افزود: پیش بینی می‌شود این مرکز در سه ماه نخست سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی نیازمند رادیو تراپی به منظور تکمیل درمان خود به استان‌های مجاور سفر می‌کنند، تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز و نصب دستگاه شتاب دهنده خطی امر پرتودرمانی نیز در استان اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه عوم پزشکی استان گفت:این مرکز علاوه بر دستگاه شتاب دهنده خطی نیازمند تجهیزاتی دیگر به مبلغ دو میلیارد تومان است که این اعتبار جذب شده و تجهیزات در حال خریداری است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد افتتاح بسیاری از پروژه‌ها در حوزه بهداشت و درمان و آموزش دانشگاه خواهیم بود، اظهار داشت: کلینیک‌های ویژه درمانی، مرکز سوختگی بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، مرکز تشخیص درمان سرطان، ساختمان جدید دانشکده پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی از جمله پروژه هایی خواهد بود که امسال به بهره برداری می رسند.

گلمکانی در خصوص بیمارستان‌های بجنورد و شیروان نیز افزود: این دو پروژه تا انتهای سال 92دارای 19 درصد پیشرفت فیزیکی بوده اند و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن ها در دو سال اخیر به 80 درصد رسیده است.

گلمکانی با بیان اینکه در حال حاضر هزار متر مربع فضای ساختمانی در حوزه بهداشت و درمان در این استان در حال ساخت است،گفت: در دو سال اخیر 14 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و بهداشتی استان خریداری شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.