حمایت از تولیدکنندگان حوزه سلامت مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است

فرماندار بویراحمد گفت: حمایت از شرکت‌ها و تولیدکنندگان حوزه سلامت خود مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید محمدکاظم نظری ، با اشاره به آغاز هفته سلامت و اجرای برنامه‌های متعدد متناسب با این هفته بر لزوم آگاه‌سازی جامعه به مسائل بهداشتی، درمانی و روانی تاکید کرد و گفت: یکم لغایت هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که بر اساس روز شمار برنامه‌هایی متناسب با این روز اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هفته سلامت باید وجود داشته باشد و آگاه‌سازی لازم صورت گیرد، گفت: شعار امسال هفته سلامت غلبه بر دیابت بوده که مصرف بیش از حد غذا، بی‌تحرکی و ... باعث بروز بیماری دیابت بوده لذا باید در خصوص بیماری دیابت متناسب با سنین مختلف در سطح شهرستان آموزش‌های لازم داده شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری باید از نسل جدید باشد و شیوه زندگی ما تغییر اساسی کند، گفت: فرزندان باید تغییر سبک زندگی را داشته باشند.  

وی با تاکید بر اینکه منتقدان عرصه سلامت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد و این شهرستان نباید تنها نقاط ضعف را ببینند، تصریح کرد: اگر نگاه اجمالی به وضعیت بهداشت و درمان قبل از اجرای طرح تحول سلامت کنیم قطعا متوجه تلاش مسئولان و اجرای مطلوب این طرح خواهیم بود.

نظری با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید برنامه‌های جامعی را در حوزه بهداشت اجرایی کرده است، گفت: سلامت بهداشت و روان باید فراگیر باشد و دولت تدبیر و امید در این راستا گام‌های شایسته و مهمی برداشته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: اقتصاد سلامت بحثی علمی بوده لذا حمایت از شرکت‌ها و تولیدکنندگان حوزه سلامت خود مصداق واقعی و عینی اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ارشد دولت در شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه به جای خرید و واردات وسایل درمان از جزئی‌ترین وسیله از جمله سرنگ و ... می‌توانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم، گفت: زمانی که در کشور کالا و وسایل درمان تولید می‌شود با خرید از این تولیدات و حمایت از آن‌ها وابستگی به خارج قطعا کم خواهد شد.

نظری تصریح کرد: قطعا با تقویت تولید مشاغل زیادی ایجاد می‌شود و بخشی از معضل بیکاری نیز برطرف خواهد شد.

فرماندار بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان بویراحمد و جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای منحصر به فرد آن خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در شهرستان بویراحمد با راه‌اندازی بیمارستان‌های مجهز و حضور بیماران در این شهرستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشتیم.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.