سمنان؛

دستاورد 130 ميليارد توماني سفر دولت تدبير و اميد به استان سمنان

معاون رئيس جمهور گفت: در بيست و ششمين سفر استاني رئيس جمهور بالغ بر يک هزار و 300ميليارد ريال اعتبار براي اين استان پيش بيني شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: در بيست و ششمين سفر استاني رئيس جمهور به ميزباني سمنان، بالغ بر يک هزار و 300ميليارد ريال اعتبار براي اين استان پيش بيني شده است.
، مسعود سلطاني فر ضمن اشاره به نگاه ويژه هيئت دولت به طرح ها و پروژه هاي نيمه کاره در استان هاي سراسر کشور، ابراز داشت: مردم استان سمنان در خلال سفر رئيس جمهور به اين ديار برگ زريني در تاريخ پرافتخار خود رقم زدند و از آنجا که سفرهاي استاني هميشه با خير و برکات همراه هستند، اميدواريم مردم ديار قومس نيز از اين برکات که تامين آب شرب و کشاورزي، انتقال آب، طرح هاي ويژه حمل و نقل، گسترش شبکه هاي ارتباطي، راه اندازي مرکز سوانح سوختگي و ... از جمله آن ها است، بهره کافي را ببرند.
وي افزود: در اين سفر براي تصويب طرح ها و پروزه ها بالغ بر يک هزار ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با احتساب اعتبارات رديف هاي وزارتخانه هاي مختلف از محل اعتبارات داخلي و کلان وزارتخانه ها، بالغ بر پنج برابر اعتبارات سالانه استان، به سمنان تخصيص مي يابد که اين ميزان، رقمي معادل يک هزار و 300ميليون ريال را شامل مي شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور با تاکيد بر اينکه دولت يازدهم وعده دروغ به مردم نمي دهد، گفت: همه پروژه هايي که امروز و در طول سفرهاي استاني به اقصي نقاط کشور ارائه مي شوند تا دو سال ديگر اجرايي و افتتاح مي شوند لذا دولت از دادن وعده هايي که از عهده آنها بر نمي آيد مخالف است. سلطاني فر با بيان اينکه نامگذاري سال هاي اخير توسط مقام معظم رهبري با تاکيد بر اقتصاد، نشانه اهميت اين مقوله در جامعه است، ابراز داشت: ضرورت مسائل اقتصادي در جامعه ايجاب مي کند تا در راستاي تبيين اقتصاد مقاومتي بکوشيم و امروز که برجام فرصت تعامل با دنيا و کشورهاي ديگر را به ما داده است، مي بايست از اين فرصت به صورت کامل بهره گيريم. وي افزود: يکي از مصاديق اقتصاد مقاومتي گردشگري است که مي توان با توسعه آن به اهداف توسعه اقتصادي دست يافت.
معاون رئيس جمهور همچنين با اشاره به اهميت توجه دولت به مقوله گردشگري، گفت: امروز يک هزار و 400پروژه گردشگري در کشور در حال تکميل و بهره برداري است که اين مهم ظرفيتي مناسب براي ايران اسلامي محسوب مي شود.
سلطاني فر افزود: در سال93، پنج ميليون گردشگر در ايران حضور يافتند که براي کشور هفت و نيم ميليارد دلار آورده داشتند که اين رقم، معادل نيم درصد درآمد توريسم جهان در همان سال است نگاهي به اين آمار نشان مي دهد با توجه به ظرفيت هاي ويژه اي که در ايران وجود دارد، قطعا جايگاه کشور در اين مکان نيست لذا ما بايد حداقل دو تا سه درصد درآمد توريسم دنيا را در ايران شاهد باشيم.
وي گفت: با ورود 20ميليون گردشگر به کشور مي توانيم سالانه 25تا 30ميليارد دلار درآمد را عايد ايران اسلامي کنيم که اين رقم با درآمد نفتي کشور برابر است لذا مي توان اهميت پرداختن به زيرساخت هاي گردشگري را در اين مثال کشف کرد.
سلطاني فرد در پايان و با بيان اينکه درآمد جهان از توريسم يک هزار و 500ميليارد دلار در سال است، ابراز داشت: در سال گذشته 200ميليون گردشگر در دنيا وجود داشته که اين ظرفيت براي دنيا، گنجي مغفول نام مي گيرد از سوي ديگر، مديران ما مي توانند با درک صحيح از جايگاه گردشگري نسبت به رفع مشکلات زيرساختي گردشگري اقدام کنند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.