نشست مشترک وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و وزیر دفاع آمریکا در ریاض

وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و وزیر دفاع آمریکا در نشستی مشترک چالش‌های پیش روی منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

نشست مشترک وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در ریاض
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "محمد بن سلمان بن عبدالعزیز،" وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور در نشست مشترک وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس با "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا گفت: این نشست در سایه چالش های پیش روی منطقه و جهان که مهم ترین آن تروریسم و بی ثباتی در کشورها و مداخله ایران است، برگزار می شود.

وی گفت: این نشست بر تلاش برای مقابله با چالش ها از طریق شراکت میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا متمرکز خواهد بود.

محمد بن سلمان گفت: تنها از طریق فعالیت مشترک می توانیم از موانعی که پیش رو داریم بگذریم. شراکت میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا شراکتی قدیمی و ریشه دار است.

عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز دراین نشست گفت: وزرای دفاع این شورا با همتای آمریکایی خود درباره تقویت توانایی های نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس صحبت کردند.

وی افزود: این وزرا بر اهمیت فعالیت مشترک برای ایجاد استراتژی هایی جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.

الزیانی گفت:  ما باید تلاش بیشتری برای شکست داعش و بازسازی مناطق سنی نشین در عراق داشته باشیم.

اشتون کارتر نیز با این ادعا که ایران ثبات منطقه را برهم می زند، گفت: ما توافق کردیم که گشت های دریایی مشترکی را برای مقابله با قاچاق سلاح از سوی ایران مستقر کنیم.

وی گفت: شراکت آمریکا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مقابله با فعالیت های ایران ثابت است.

کارتر در اظهاراتی خصمانه علیه مقاومت ادعا کرد: حزب الله مثالی از فعالیت خبیثانه ایران در منطقه است.

وی گفت که آمریکا همچنان درباره تروریسم و استفاده از موشک های بالستیک تحریم هایی را اعمال می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار