بجنورد؛

ثبت نام مرحله شھرستانی مسابقات ملی مھارت

ثبت نام مرحله شھرستانی مسابقات ملی مھارت همزمان با سراسرکشور در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی ھفدھمین مسابقات ملی مھارت افزود: مسابقات ملی مھارت یک رخداد بزرگ علمی و فنی است که ھر ساله به شکل شھرستانی، استانی و کشوری و ھر دوسال یک بار به صورت جھانی برگزار می شود.

رضایی افزود :مسابقات ملی مھارت با ھدف ایجاد رقابتی سالم بین جوانان و نوجوانان و ارتقای توانمندیھا و استانداردھای آموزشی و فرھنگ سازی آموزش ھای مھارتی برگزار می شود.

وی اظھار داشت ثبت نام و جذب جوانان ماھر استان برای رقابت در ھفدھمین دوره المپیاد ملی مھارت از اواخر اسفند سال گذشته آغاز و تا ١٥ اردیبھشت ماه ادامه خواھد داشت.

زمان برگزاری آزمون مرحله شھرستانی این مسابقات ٢٥ اردیبھشت ماه ، مرحله استانی در نیمه اول مرداد ماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم مھر ماه سال جاری اجرا می شود و نفرات برتر کشوری به المپیاد جھانی مھارت راه پیدا می کنند.

رضایی افزود:برگزیدگان کشوری دوره شانزدھم و ھفدھم به اردوھای مشترک آماده سازی مسابقات جھانی دعوت خواھند شد تا منتخبین و برگزیدگان نھایی به مسابقات جھانی ٢٠١٧ ابوظبی اعزام شوند.

رضایی با اشاره به اینکه جوانان و نخبگان مھارتی سنین ١٥ تا ٢١ سال در ٣١ رشته مھارتی در این دوره از مسابقات ملی مھارت به رقابت می پردازند ،گفت: طراحی صفحات وب، جواھر سازی، تاسیسات الکتریکی، کابینت سازچوبی ، فناوری اتومبیل، فناوری طراحی مھندسی مکانیک از ، cnc تراش ، cnc اطلاعات نرم افزار، تبرید و تھویه، فناوری طراحی گرافیک، ، کنترل صنعتی، فرز جمله رشته ھای این دوره مسابقات است.

به گفته این مسئول ، فناوری اطلاعات سخت افزار و شبکه، لوله کشی، اتصالات چوبی، الکترونیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز تیمی، گل آرایی، روباتیک تیمی، آجر چینی، کاشی کاری دیوار و کف و جوشکاری ، آکواترونیک تیمی.آشپزی.خیاطی (فناوری مد ).ساخت و تولید تیمی).قنادی شیرینی پزی).کار با صفحات فلزی و مکاترونیک تیمی از دیگر رشته ھایی است که علاقمندان میتوانند در ھفدھمین دوره مسابقات ملی مھارت شرکت کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان شمالی در مورد شرایط و نحوه ثبت نام برای شرکت در این دوره مسابقات افزود: متولدین ١١ دی ٧٣ به بعد میتوانند با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای شھرستان ھا نسبت به ثبت نام رایگان در ھفدھمین دوره المپیاد ملی مھارت اقدام کنند.

رضایی گفت: متولدین ١١ دی ٧٠ به بعد نیز می توانند در رشته ھای ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک تیمی برای شرکت در این المپیاد به مراکز آموزش فنی و حرفه ا ی مراجعه کنند.

وی، مدال آوران این المپیاد ضمن برخورداری از جوایز نقدی، نخبه محسوب شده و از مزایای بنیاد ملی نخبگان و سرباز مربی و … برخوردار می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: همه مراحل ثبت نام در مسابات بصورت اینترنتی و کاملا رایگان می باشد و علاقمندان برای اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری این دوره مسابقات میتوانند با شماره تلفن ..8-05832245836 داخلی 216 .تماس حاصل نمایند.

وی گفت:خراسان شمالی در شانزدھمین مسابقات ملی مھارت با کسب یک مدال طلا و یک دیپلم افتخار خوش درخشید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.