نسبت به آنچه مي نويسيم، مسئوليم

مدرس علوم ارتباطات و عضو هيات علمي دانشگاه تهران با بيان اين كه اخلاق مداري زيور كار رسانه اي و قلم متعهدانه خبرنگاران است،گفت: در كسوت خبرنگاري و فرايند امر اطلاع رساني نسبت به آنچه مي نويسيم ، مسئول هستيم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ احمد توكلي  در دوره خبرنويسي 160نفر از خبرنگاران و مديران روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه وبويراحمد افزود:نوشتن مطلب در رسانه آن هم نسبت به امور ديگران امري حساس و مهم است و بايد مواظب بود كه در امرنوشتن با رعايت اخلاق حرفه اي به حقوق ديگران لطمه اي وارد نشود.
وي با بيان اينكه برخي نوشته هاي درباره موضوعات اثبات نشده قلم و رسالت خبرنگار را مخدوش و در عين حال زيرسئوال مي برد تصريح كرد: هرنويسنده وصاحب قلمي بايد بداند كه روزي جوابگوي كار و نوشته خود خواهد بود و اين مهم رعايت اصل بي طرفي و امانتداري را براي جامعه رسانه اي دوچندان مي كند.
عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به لزوم صحت و شفافيت در خبر تصريح كرد: بيان حقيقت و كمك به آگاهي بخشي جامعه تكليف خاصي را متوجه اصحاب قلم و رسانه كرده است.
وي با بيان اينكه كار خبرنگاري بامجزگويي منافات دارد تصريح كرد: حركت موفق در حرفه خبرنويسي نيازمند رفتار و نگرش عالمانه است.
اين استاد دانشگاه به تنوع كتاب هاي عرصه ارتباطات اشاره كرد و افزود: برون رفت فرايند خبرنويسي از كليشه اي به روش هاي نوين نيازمند مطالعه شيوه هاي نوين خبرنويسي وبهره گيري از روش نوع تاليفات استادان صاحب نظر وعرصه ارتباطات است .
مديركل حوزه استاندار كهگيلويه وبويراحمد نيز برگزاري اين دوره خبرنويسي را فرصت خوبي براي هم افزايي خبرنگاران و اصحاب رسانه ارزيابي كرد.
سيد محمد موحد پور كمك به دانش افزايي اصحاب قلم و روابط عمومي ها و تخصي كردن فعاليت هاي خبرنويسي فعالان اين عرصه را از اهداف برگزاري اين دوره آموزشي تخصصي برشمرد.
دوره خبرنويسي در روابط عمومي به مدت دو روز هم اكنون در سالن سازمان مديريت و برنامه ريزي كهگيلويه وبويراحمد در حال برگزاري است.
در كهگيلويه وبويراحمد علاوه بر روابط عمومي ها،بيش از 100خبرنگار در حدود 50 سايت خبري ، نشريات محلي و كشوري فعاليت دارند.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: کلاس ، دوره ، خبرنویسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.