تلفیق هنر با طلا و نقره در «نقش جهان»

هنر در مجموعه «نقش جهان» توسط هنرمندی با طلا و نقره آیات و اشعار را به تصویر کشیده است.

فاطمه نوری مدیر نگارخانه نقش جهان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهی که در این هفته برگزار می‌شود گفت: از جمعه سوم اردیبهشت، مجموعه‌ای از آثار گلناز فرخ‌نیا در این محل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: قالب آثار موجود در این نمایشگاه نقاشی، نقاشی خط و نقش برجسته‌هایی هستند که با ورق طلا و نقره تزئین شده‌اند، همچنین ابعاد این آثار نیز غالبا بزرگ و در اندازه‌هایی چون 120*80 و 100 در 70 هستند.

نوری در خصوص موضوع این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه مذکور که با عنوان «تصویر رقصان رویا» برپا می‌شود شامل کارهایی با موضوع اشعار شعرای نامدار و آیات قرآنی است که توسط این هنرمند با تکنیک‌های ذکر شده اجرا شده است.

مدیر نگارخانه نقش جهان در پایان درباره معیارهای انتخاب اثر برای نمایش در مجموعه خاطرنشان کرد: من به تنهایی انتخاب نمی‌کنم؛ بلکه با سه نفر از هنرمندان هر عرصه‌ای با هم مشورت می‌کنیم. اما به طور کلی کارها باید قوی باشند؛ به گونه‌ای که هنرمند حرفی برای  گفتن داشته باشد و بتواند سوال‌های مخاطبانش را پاسخ دهد. همچنین خود هنرمند نیز باید بخواهد که هنرش را ارتقا دهد و هدف او نیز در راستای این انتخاب اهمیت دارد. در کنار این موارد تجربه 40 ساله من و دیگر افرادی که این قضاوت را انجام می‌دهیم نیز بخش دیگری است که تاثیر دارد و این نگاه است که اجرای درست تکنیک‌ها را بررسی می‌کند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 8 اردیبهشت برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار