سفیران سلامت، مروج سلامت در بین مردم هستند/ توصیه معاون بهداشت به دانش‌آموزان برای پیشگیری از چاقی

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: دانش‌آموزان به مسئله چاقی و اضافه وزن توجه ‌ ویژه داشته باشند و اگر اضافه وزن دارند از طریق اصلاح آداب غذایی و تحرک، آن را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم سفیر سلامت که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص اولویت های سلامت گفت: تغذیه مهمترین عامل برای تضمین سلامتی در میان دانش‌آموزان به مسئله چاقی و اضافه وزن توجه ‌ ویژه داشته باشند و اگر اضافه وزن دارند از طریق اصلاح آداب غذایی و تحرک، آن را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: وزرش کردن می‌تواند از لحاظ روانی و از بین بردن افسردگی و اضطراب و استرس اثربخش باشد که سفیران سلامت باید رعایت همه این مسائل را از خود شروع کنند چرا که آنها مروج سلامت مردم هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش وظیفه افزایش مهارت تفکر بر دانش‌آموزان را به عهده دارد.

سیاری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت توزیع قرص آهن و ویتامین Dبرای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: کمبود ویتامین D در مدت 10 سال شش برابر شد که با اجرای طرح تحول سلامت و حمایت‌های دولت اکنون هیچ خانه بهداشتی مرکز سلامت و مدرسه‌ای وجود ندارد که ویتامین D و مکمل‌هایی در آنها توزیع نشود.

این برنامه‌ها توانسته تا حدود زیادی از کمبود عوارض ویتامین D که نرمی استخوان است جلوگیری کند.

سیاری عنوان کرد: در باررسی ‌هایی که در مشهد و سبزوار انجام شده است در مدت نه ماه کمبود ویتامین D را از75 درصد به 5.6 درصد رسانده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: در فضایی که برای همکاری بین وزارت بهداشت و آموزش پرورش و وزارت بهداشت ایجاد شده است در حوزه سلامت دهان و دندان و تعریف کتاب درسی دانش‌آموزان قدم‌های بزرگی برداشته ایم امیدواریم بتوانیم این فعالیت‌های را توسعه دهیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار