بندرعباس؛

راه اندازی آزمایشگاه نانو تکنولوژی غرب هرمزگان

آزمایشگاه نانو تکنولوژی غرب هرمزگان در پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان بندرلنگه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: برای ساخت این آموزشگاه ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.
 
موسی دادی زاده افزود: از این میزان  ۴۰ میلیون تومان از شهرداری و شورای اسلامی بندرلنگه و ۸۰ میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات دفتر معاونت علم و فناوری رئیس جمهوری اختامین شده است.
 
وی هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را آشنایی دانش‌آموزان غرب استان با علم و فناوری روز دنیا عنوان کرد.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تا پایان سال ،۶ آزمایشگاه دیگر نیز درشهرستان های بندرعباس، میناب، سیریک و جاسک با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
مسئول پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی شهرستان بندرلنگه هم افزود: با بهره برداری از آزمایشگاه تکنولوژی نانو در پژوهش سرای خوارزمی،حوزه فعالیت این پژوهش سرا در شهرهای غرب استان افزایش می یابد.
شیرین خورشید زاده افزود: در این پژوهش سرا علاوه بر پژوهش علمی، المپیاد های علمی، مسابقات علمی و جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی برگزار می شود .
وی گفت: پژوهشگران این پژوهش‌سرا در سال‌های گذشته در ۱۶ رشته جشنواره خوارزمی شرکت کرده اند و حائز رتبه‌های برتر شدند.
پژوهش سرای خوارزمی از سال ۱۳۵۷ با عنوان آزمایشگاه مرکزی شروع به فعالیت کرد و از سال ۱۳۸۳ این مرکز رسما به عنوان پژوهش سرای خوارزمی در حوزه فعالیت های علمی و پژوهشی فعالیتش را آغاز کرد.
در این پژوهش‌سرا هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز و خانواده‌های آنها برای دست‌یابی به تولید، مهارت‌افزایی و اشتغالزایی آموزش‌ دیده اند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.