تبریز؛

بازديد هيات اقتصادي تركيه از منطقه آزاد ارس

هيات اقتصادي و كشاورزي تركيه به سرپرستي استاندار ارزروم و با همراهي سركنسول تركيه در تبريز و شهردار ارزروم با حضور در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس از ظرفيت هاي اقتصادي و كشاورزي اين منطقه بازديد كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد ارس اين هيات امروز بنا به دعوت منطقه آزاد ارس به منظور بازديد از منطقه با هدف جلب سرمايه گذاري تركيه در اين منطقه صورت گرفت.

هيات اقتصادي تركيه پس از بازديد از آثار تاريخي، مراكز تفريحي و نيز ظرفيت هاي كشاورزي از جمله مجتمع هاي گلخانه اي در نشستي با مسئولان شهرستان و منطقه آزاد ارس از اين زيرساخت ها استقبال كردند.

استاندار ارزروم در اين نشست با ابراز تمايل به سرمايه گذاري در بخش هاي اقتصادي، گردشگري و كشاورزي منطقه آزاد ارس اين ظرفيت ها را مطلوب توصيف كرد.

احمد آلتي پارماك وجود زيرساخت ها در اين منطقه را متناسب با دانش فني روز دنيا بيان و برآمادگي سرمايه گذاري در منطقه آزاد ارس تاكيد كرد.

وي وجود امنيت و آرامش براي سرمايه گذاران خارجي را امتياز ويژه در منطقه آزاد ارس برشمرد و تقويت آن را خواستار شد.

استاندار ارزروم تضمين هاي بين المللي براي سرمايه گذاران را مقوله بسيار مهمي دانست كه بايد در منطقه آزاد ارس بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

آلتي پارماك با اشاره به وجود اشتراكات فرهنگي، تاريخي و نزديكي دو ملت ايران و تركيه بر ضرورت راه اندازي خطوط ارتباطي زميني بين تبريز و ارزروم تاكيد كرد.

وي استقرار سركنسولگري تركيه در تبريز را نشان از وجود روابط سياسي محكم و نزديك في مابين دانست و بر تقويت اين روابط تاكيد كرد.

فرماندار جلفا نيز با تشريح امكانات و ظرفيت هاي موجود، آمادگي شهرستان را براي جلب سرمايه گذاري خارجي اعلام كرد.

زاهد محمودي اظهار كرد: در حوزه كشاورزي، صنعت و توريسم ظرفيت هاي مناسبي براي سرمايه گذاري خارجي وجود دارد كه بايد از اين فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

وي وجود امكان ريلي، گمرك، ظرفيت رودخانه ارس و آثار تاريخي و گردشگري فراوان را از جمله قابليت هاي شهرستان براي سرمايه گذاري برشمرد.

فرماندار جلفا با اشاره به گشايش اقتصادي براي تجار و سرمايه گذاران خارجي به ويژه اتباع ترك در راستاي رويكرد دولت تدبير و اميد در ارتقاي سطح همكاري ها در عرصه بين المللي از هيات اقتصادي تركيه خواست فرصت را غنيمت شمارند.

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس نيز با ارايه گزارشي از وضعيت سرمايه گذاري انجام يافته در فاز ضنعتي، خواستار تقويت اين سرمايه گذاري ها شد.

ابراهيم باقرزاده افزود: بسترهاي همكاري دوجانبه منطقه آزاد ارس و سرمايه گذاران ترك فراهم بوده و در اين راستا قدم هاي مثبتي برداشته شده است.

وي به شرايط خاص و بسترهاي حمايتي براي سرمايه گذاران خارجي در منطقه آزاد ارس اشاره و اضافه كرد: معافيت هاي مالياتي 20 ساله، نيروي انساني فعال و ارزان و احساس امنيت در تجار ترك از جمله اين شرايط است كه بايد به نحو شايسته مورد استفاده قرار گيرد.

باقرزاده همچنين از اعطاي بسته هاي حمايتي ويژه در امر ترانزيت كالا براي صاحبان كالاهاي خارجي در منطقه آزاد ارس خبر داد.

در اين نشست تعدادي از سرمايه گذاران ترك فعال در منطقه آزاد ارس مسايل خود را با هيات اقتصادي در ميان گذاشته و از حمايت هاي سازمان منطقه آزاد راس از سرمايه گذاران ابراز رضايت كردند.

هيات اقتصادي و كشاورزي تركيه امروز با استاندار آذربايجان شرقي نيز ديدار مي كنند.

منطقه آزاد ارس با تصويب مجلس شوراي اسلامي در سال 1384 فعاليت خود را در زمينه توليد، اشتغال و صادرات مجدد كالا آغاز كرده است. اين منطقه در حاشيه رود مرزي ارس و همجوار با كشورهاي جمهوري آذربايجان و ارمنستان قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار