ادامه بازداشت معترضان آمریکایی؛ اینبار ۳۰۰ نفر دستگیر شدند

پلیس آمریکا حدود ۳۰۰ معترض را که خواستار تصویب طرحی درباره شفاف‌سازی هزینه‌های مبارزات انتخاباتی شده بودند، در مقابل ساختمان کنگره بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس آمریکا روز دوشنبه حدود ۳۰۰ نفر از تظاهرکنندگان را که مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع کرده بودند، بازداشت کرد. 

تظاهرات مقابل کنگره آمریکا در اعتراض به هزینه‌های مبارزات انتخاباتی و مشکلات مالی دانشجویان دانشگاه‌ها روز دوشنبه برای دومین هفته برگزار شد. 

پلیس کنگره آمریکا افزود: ماموران پلیس از آغاز اعتراض‌ها در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین)، ‌ ۱۲۴۰ نفر از معترضان را در مقابل کنگره دستگیر کرده‌اند. 

همزمان با حمله پلیس به معترضان مقابل کنگره، تظاهرات گسترده‌ای نیز در منطقه‌ای نزدیک دادگاه عالی که درحال بررسی مسائل مرتبط با مهاجرت است، برگزار شد. 

تظاهرات مقابل کنگره از چند روز پیش بدست گروهی موسوم به جنبش «بهار دموکراسی» آغاز شد. 

برخی از شخصیت‌ها و فعالان برجسته آمریکایی از جمله نوام چامکسی، نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی، حمایت خود را از این جنبش اعلام کردند. 

 جنبش بهار دموکراسی پیش‌تر اعلام کرده بود از کنگره می‌خواهد متممی به قانون اساسی درباره شفافیت هزینه‌های مبارزات انتخاباتی اضافه کند و نیز خلا‌ موجود در دادگاه عالی را هر چه سریع‌تر مرتفع سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار