همدان؛

فرصت 10 روزه برای جمع آوری سفال های چینی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از فرصت 10 روزه برای جمع آوری سفال های چینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرصت 10 روزه برای جمع آوری سفال های چینیگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا متین در راستای جهانی شدن شهر لالجین گفت: باید سفال های چینی از فروشگاه ها جمع آوری شود زیرا که برای فروش بیشتر چند واحد حیثیت استان را از بین نمی بریم.


وی افزود: داوران سازمان جهانی یونسکو برای بررسی شهر لالجین به منظور معرفی به عنوان شهر جهانی سفال 12 اردیبهشت وارد استان همدان می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره برنامه ها برای ثبت جهانی شهر لالجین اظهار داشت: واحدهای عرضه سفال در مدت حضور داوران در لالجین باید سفال ها را بیرون از مغازه ها قرار دهند تا حجم این محصول بیشتر نشان داده شود.

حمیدرضا متین با بیان اینکه چند تکه کالای چینی نباید زحمت های چند ساله استان را از بین ببرد گفت: اگر واحدها نسبت به جمع آوری سفال چینی اقدام نکنند به شکل قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: از شنبه آینده گشت مشترک بازرسی اصناف و میراث فرهنگی فعالیت خود را برای بازرسی از واحدهای سفال آغاز می کند و با واحدهایی که سفال چینی داشته باشند برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: 10روز برای جمع آوری سفال های چینی وجود دارد که مغازه داران باید آنها را به انبار های خود انتقال دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.