همدان؛

اعتیاد به مواد مخدر موجب رکود اجتماعى

معاون فرماندار بهار گفت: اعتیاد به مواد مخدر موجب رکود اجتماعى در زمینه‌ ‏هاى مختلف مى شود.

به گزارش خبرنگار اعتیاد به مواد مخدر موجب رکود اجتماعىگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اکبر سلطانی راد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهار گفت: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکوداجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى شود.


سلطانی راد اضافه کرد: باید از یک سو اقدامات بازدارنده و سرعت در قاطعیت در مبارزه با قاچاقچیان صورت گیرد و از سوی دیگر با انجام کارهای فرهنگی، افراد را از عواقب گرفتار شدن در دام اعتیاد آگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور 37 درصد معتادین گرایش به مواد صنعتی دارند که علل آن ارزان بودن مواد صنعتی و دسترسی آسان می باشد.

معاون فرماندار بهار خواستار شناسایی و برخورد قاطع و جدی با توزیع کنندگان موادمخدر شد و افزود: برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر زمینه کاهش جرم را در جامعه فراهم می کند.

وی علل گرایش به مواد مخدر را عوامل فردی، خانه و خانواده و مسائل اجتماعی برشمرد و گفت: برای جلوگیری از گرایش افراد باید زمینه ها را شناخت و راهبردهای خاص برای آن در نظر گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.