شهردار لندن، اوباما را «دورو» خواند

شهردار لندن، رئیس‌جمهور آمریکا را به خاطر حمایتش از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به «نفاق» متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ همزمان با سفر هفته آینده باراک اوباما به انگلیس، شهردار لندن رئیس‌جمهور آمریکا را به «نفاق و تزویر» متهم کرد.

بوریس جانسون گفت: آمریکایی‌ها همانند مردم انگلیس هرگز آرزو نمی‌کنند که از حق آزادی و حاکمیت خود بگذرند. تاریخ آمریکا نشان داده است که این کشور هرگز از آزادی و حاکمیت خود را نخواهد داشت.

جانسون ادامه داد: درباره پیام اوباما برای انگلیس اطلاعی ندارم ولی اگر استدلال او بر اساس حق حاکمیت و آزادی کشورهاست، باید بگویم کاملاً از روی نفاق و دورویی است. اوباما در سفر به لندن، از رأی‌دهندگان خواهد خواست به «از دست رفتن حاکمیتشان، هزینه‌ها، بروکراسی و مهاجرت کنترل نشده‌ای» که به گفته منتقدان، اتحادیه 28 عضوی اروپا مسئول آن است، اهمیتی ندهند. کاملاً عجیب است که آمریکایی‌ها درباره کنار گذاشتن حاکمیت و حق اعمال‌ نفوذ ما اظهارنظر می‌کنند در حالی که خود صرف‌نظر از احکام دادگاه بین‌المللی جنایی، حتی به کنوانسیون بین‌المللی درباره حقوق دریاها پایبند نیستند.

شهردار لندن که خود از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، گرانی‌های اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اساساً نادرست خواند و افزود: ما (انگلیس) باید اتحادیه اروپا را ترک کنیم چراکه ما پول زیادی به (اتحادیه اروپا) می‌دهیم، این پول می‌تواند برای ما بهتر باشد که در همین‌جا آن را هزینه کنیم.

وی چندی پیش هزینه باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را 20 میلیارد پوند عنوان کرده بود.

شهروندان انگلیسی قرار است 23 ژوئن (3 تیر 95) در همه‌پرسی خروج و یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شرکت کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
چشم ندارند ،آدم خوب را در حکومت ببیند،آقای اباما تنها رییس جمهور خوب آمریکا بود،که در پایان حکومت اش متوجه شد،داعش ،القاعده طالبان ،جبعه النصره تکفیری،بوکوحرام پ پ ک تروریست هستند،ولی بعضی ها در اروپا ،آمریکا،مانند حزب سوسیالیس کومونیست نازی صهیونیست یهودیان مجاهدین خلق منافقان ،به نام کشور آمریکا تروریست ها را حمایت می کونند،در آمربکا دین کاتولیک دین مسیحی وجود دارند،وبا کافران دوشمنی دارند،اگر آنها متوجه شوند حزبهای آمذبکا همان کسانی هستند دین کاتولیک دین مسیحی را از بین می برند،خودشان با دست های خودشان آنها را خفه می کونند
آخرین اخبار