اوج تنش در واشینگتن درباره ایران؛

ایران هیچگاه به سامانه مالی دلار دسترسی نخواهد داشت/ مجازات سنگین بانک‌ها درباره سپاه پاسداران

تنش‌ها میان کنگره و دولت اوباما درباره دسترسی تهران به سامانه مالی آمریکا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن فری بیکن، مقامات خزانه‌داری آمریکا به کنگره این کشور اطمینان دادند به ایران برای دسترسی به بازار مالی دلار آمریکا امتیازی اعطا نخواهند کرد. پیش‌تر مقامات عالی رتبه دولت اوباما طرح دسترسی تهران به تجارت با دلار را در دست بررسی داشتند.

بر همین اساس، مقامات عالی وزارت خزانه‌داری آمریکا به کنگره تعهد دادند که تهران به بازار مالی دلار به عنوان یکی از نتایج توافق هسته‌ای اخیر، دسترسی نخواهد داشت. با این وجود، مقامات رده بالای وزارت خارجه آمریکا به تازگی از امکان دسترسی بی سابقه تهران به سامانه مالی آمریکا در معاملات خارجی خبر داده بودند. این اظهارات مقامات وزارت خارجه، واکنش‌های شدید قانونگذاران هر دو حزب را در کنگره برانگیخت. همین امر سبب شد تا مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری، کمپینی را برای کاهش تنش میان دولت و کنگره تشکیل دهند.

بر این اساس، تنش‌ها در آمریکا زمانی شدت گرفت که مقامات دولت اوباما از طبقه‌بندی آزمایش موشکی تهران به عنوان نقض کننده قطعنامه سازمان ملل که درباره توافق هسته‌ای صادر شده بود، جلوگیری کردند. هفته گذشته، مقامات عالی‌ رتبه کنگره توضیحی درباره اختلافات در گفته‌های مقامات آمریکا درباره دسترسی ایران به دلار مطرح کردند و مقامات خزانه‌داری نیز در پاسخ اعطای امتیاز به تهران برای دسترسی به تجارت با دلار را رد کردند.

در گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: ما هیچ برنامه‌ای برای اعطای امتیاز دسترسی تهران به سامانه مالی آمریکا و ایجاد اطمینان از دسترسی ایران به دلار نداریم. در ادامه این گزارش آمده است: وزارت خزانه‌داری هیچ برنامه‌ای برای اعطای مجوز عمومی به بانک‌های خارجی در این مورد ندارد. با این وجود، مقامات خزانه‌داری آمریکا راهنمایی‌های لازم برای آزادسازی میلیاردها دلار پول‌های بلوکه‌ شده ایران را ( به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای) به بانک‌های خارجی انجام می‌دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: ما همچنان به همکاری با بانک‌های خارجی برای اطمینان یافتن از اینکه آنها اجازه دارند پول‌های بلوکه‌ شده ایران را آزاد کنند ادامه می‌دهیم اما مهم‌تر از آن، به آنها درباره اینکه چه مبادلات بانکی با این کشور ممنوع است، هشدار می‌دهیم. این تحریم‌ها شدید شامل تحریم‌های هسته‌ای این کشور نمی‌شود اما تحریم‌های ثانویه علیه تهران و سپاه پاسداران این کشور را در بر می‌گیرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌افزاید: ما به صراحت نمی‌توانیم بگوییم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این نهاد در آینده مجوزی به بانک‌های خارجی برای استفاده از سامانه مالی آمریکا در تجارت با تهران صادر نخواهد کرد. براساس قانون تجارت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، اعطای مجوز برای مواردی که جزو تحریم‌ها نیست، صادر می‌شود. برای مثال، براساس توافق هسته‌ای فروش هواپیماهای غیرنظامی به تهران جزو موارد قابل تجارت با این کشور است و ممکن است برای آن مجوز صادر شود.

در پایان این گزارش آمده است: علارغم افزایش تنش‌ها درباره دسترسی ایران به سامانه مالی آمریکا برای تجارت و رد این موضوع از سوی وزارت خزانه‌داری، جان کری – وزیر خارجه آمریکا – در روزهای گذشته با حضور در تلویزیون اعلام کرد ایران به طور قطع سزاوار دسترسی به سامانه بانکی آمریکا برای تجارت خارجی خود است. با این وجود، اعضای کنگره به شدت نگرانند که دولت اوباما بکوشد به تهران امتیازاتی بیش از آنچه در توافق هسته‌ای ذکر شده، اعطا کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ زمینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
قفط فقط مرگ بر امریکا. در سه کلمه معرف امریکایی هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
از اولم معلوم بود شیطان دروغ میگه .وفای به عهد اونم امریکا
واقعا فکر کردین اونا به وعدهاشون تو برجام عمل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
مردم عادی ایران زندگی خوشی نخواهند دید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
این سی سال امریکایی ها چه غلطی تو نستند بکنند ؟اگر ما به اون ها دل خوش نکنیم چه تغییری می کنه الان که اب سنگین اراک را محدود کردیم با اونوقت که کار مان را می کردیم چه تفاوتی می کنه؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
هر انچه‌ الان ب سرمون میاد! نتیجه ب سخره گرفتن اون کاغذ پاره هاس!وگرنه چرا امریکا! قبلا همچین غلطی نمیکرد!!هی نگید دست دوستی امریکاا! همونجور ک ما اونارو دشمن میدونیم! اونام مارو دشمن میدونن!!!!شما با دشمنتون!! وختی ک دست برتر رو دارین!!! سازش میکنین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا

مرگ بر اسراییل


مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
از اول هم دروغ های آمریکا در مورد لغو تحریم ها باور کردنی نبود،و کسانی که در لباس نخبگان این ملت به ما دروغ گفتند رو حلال نمیکنم
France
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا با این اضافه حرف زدنهاش با ما داره دست دوستی میده!!!!!!!!!!!؟بشکنه دستی که با نفاق به سمت ایران دراز میشه و ادعای دوستی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
شیفتگان ارتباط با آمریکا چرا روزه سکوت گرفته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
همه اینا بخاطر افرادی مثل شماست. اره عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
اتفاقا محمد آقا همه اینها به خاطر خنده های خوشگل جناب ظریف الممالک به جانکریه که اینجور گستاخ شدن خودشون هم گفتن برخورد مهربانانه ما آمریکایی ها با ایرانیها در مذاکرات تاکتیکی بود...!!!!! آره عزیزم با یه تغییر تاکتیک کوچوکو کل هسته ای ما رو جمع کردن بردن آره عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
واقعا متاسفم! ولی عده‌ای از مردم متوجه دشمنی آمریکا شدن که قبلا همش طلب کار انقلاب رهبری بودن الان واقع وقتی صحبت می کند به اشتباه خود پی بردن اینجا ست که عدو شده سبب خیر و خدا خاسته درود بر ملت غیور ایران درضمن بعضی از افراد در بعضی پستهای مهم جا دارن که باید فکری بحال آنها کرد کسانی که با بسیج هم مخالفت می کنند ! وبا تمام مردم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
به امید آنکه اقتصاد کشور از دلارهای بدون پشتوانهء شیطان بزرگ پاک شود و این در صورتی امکان پذیر است که گوش حضرات مربوطه شنوای حرف دلسوزان این ملت وبه خصوص امام مسلمین باشد به جای ذوق زده گی برای ارتباط با شیطان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
همین الانشم قبول نمیکنن که آمریکا هیچوقت با ما دست دوستی نمیده.فکر میکردن مشکل از دولت ماست ولی کم کم متوجه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
میدونی چرا چونکه اینها اصلا از مطالبی که قرآن کریم از یهود و نصارا گفته چیزی نمیدونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
کجاهستن کسانی که رقص و پایکوبی میکردندومیگفتندآمریکاعشق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
توی عشرت خانه های مخفی خود در حال عیش و نوش هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
بورس نفت رو راه بندازید و دلار رو از مبادلات خارجی حذف کنید خواهید دید آنها ضرر میکنند یا ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
شیفتگان امریکا گلی به جمال شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
شما هم زرت برو بگو شیفتگان آمریکا گور بابای آمریکا، اول باید حوصله کنی چیزی که بنظر میرسه شما با اون غریبه ای، هنوز که دارند حرف میزنند همونطوری که تا قبل از اعمال تحریم ها و حتی بعد از اون هم تحریم رو کاغذ پاره میدونستند، چرا حالا با عجله دنبال قضیه رو گرفتی.
آخرین اخبار