کورس گنبد جمعه آغاز می شود

کورس اسب دوانی گنبد به دلیل اعتراض مالکین و چابک سواران با تاخیر یک هفته ای، جمعه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته بود که کورس بهاره گنبد پس از اعتراض مالکین و چابک سواران به برخی مسائل از جمله شفاف نبودن در فرآیند دوپینگ اسب ها، وجود مشکلات و خرابی ها در پیست اسب دوانی گنبد، ثابت بودن میزان جوایز و... به تعطیلی کشیده شده بود، سرانجام جمعه برگزار می شود.  
 
حکیم ایگدری رییس هیئت سوارکاری استان گلستان گفت: چابکسواران و مالکین درباره بسیاری از مسائل اعتراض داشتند. یکی از این موضوعات ابهام در نتایج دوپینگ اسب ها و نظارت نداشتن بر نمونه گیری ها بود. آنها معتقدند فدراسیون نمونه ها را به هیچ آزمایشگاهی ارسال نمی کند که من کاملا این موضوع را رد می کنم، فدراسیون نمونه ها را به آزمایشگاهی در فرانسه ارسال می کند. حدود بیست تا سی روز طول می کشد که نتایج به دست ما برسد که البته زمان زیادی است. 

وی افزود: موضوع دیگرمیزان جوایز بود. هر ساله 10 درصد به میزان جوایز افزوده می شود. با توجه به اینکه رقابت های گنبد دارای گردش مالی است پس از پرداخت دستمزد اجرایی باقی مانده به جوایز اختصاص می یابد. اگر فدراسیون را مجبور به پرداخت جوایزی با مبلغ بالا کنیم ممکن است فدراسیون دچار ضرر دهی شود.

ایگدری اضافه کرد: از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سپاسگزارم که به وظیفه خود عمل می کند و قرار است در ادامه کار سطح پیست گنبد را که با بارش باران به طور کامل به گل تبدیل می شود را ترمیم کنند.
 
گفتنی است، هفته اول کورس بهاره گنبد با 79 رأس اسب در 8 دور هزار متری برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.