تبریز؛

واگذاری مدیریت موزه دفاع مقدس تبریز به شهرداری

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به گذشت 20 سال از زمان آغاز پروژه موزه دفاع مقدس تبریز بر واگذاری مدیریت این مجموعه به شهرداری تبریز تاکید کرد و گفت: احداث، نگهداری و مدیریت پارک‌ها وظیفه ذاتی شهرداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در جلسه هیأت امنای پارک‌ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به گذشت 20 سال از زمان آغاز این پروژه اظهار کرد: از زحمات گذشتگان تشکر می‌کنیم، اما طولانی شدن پروژه‌ای که منتسب به انقلاب، دفاع مقدس و شهداست شایسته نیست و امروز باید دست به دست هم دهیم و این پروژه را به اتمام برسانیم.

جبارزاده نوع نگاه مدیریتی به مجموعه پارک‌ موزه دفاع مقدس را یکی از علل طولانی شدن اجرای آن دانست و اضافه کرد: احداث، نگهداری و مدیریت هر نوع پارکی وظیفه ذاتی شهرداری است و چه بسا اگر این پروژه از همان ابتدا توسط شهرداری احداث می‌شد شاهد طولانی شدن اجرای آن نبودیم.

جبارزاده تصریح کرد: نباید در واگذاری این مجموعه به شهرداری تردید داشته باشیم، چرا که شهرداری در موضوعاتی مانند تملک و مدیریت مجموعه بهتر از سایر دستگاه‌ها می‌تواند عمل کند.

وی افزود: پارک‌ موزه دفاع مقدس باید به عنوان پروژه‌ای جامع و یکپارچه به شهرداری تبریز واگذار شود و در کنار آن هیأت امنای این پارک‌ موزه نیز وظیفه نظارتی و مشورتی خود را انجام خواهند داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حمایت از اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی پارک‌ موزه دفاع مقدس اضافه کرد: صفر تا صد طرح‌های داخلی این مجموعه توسط شهرداری اجرا و مدیریت می‌شود و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در مباحث فرهنگی و محتوایی صاحب‌نظر خواهد بود.

جبارزاده همچنین با اشاره به محدوده 68 هکتاری پارک‌ موزه دفاع مقدس و تصرفاتی که در گذشته در این محدوده صورت گرفته است، گفت: نباید به هیچ عنوان اجازه تصرف و سوءاستفاده در داخل این محدوده داده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی پارک‌ موزه دفاع مقدس ارائه کرد و گفت: نقشه‌ راه این مجموعه به صورت کامل تهیه شده است.

سردار عزت‌الله جعفری افزود: تاکنون برای مرکز فرهنگی این مجموعه 11.5 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و این مرکز 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه در محدوده پارک‌ موزه دفاع مقدس 33 پروژه تعریف شده است، اضافه کرد: برای سال 95، بهره‌برداری از 11 پروژه شامل مرکز فرهنگی، سردرب، تعدادی از یادمان‌های شهدا، مسیر دسترسی، پارکینگ و طرح پرچم را پیش‌بینی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم از ابتدای سال 96 فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه را آغاز کنیم.

نجفی شهردار تبریز نیز با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری در جهت اجرای طرح‌‌های عمرانی پارک‌ موزه دفاع مقدس، از آمادگی شهرداری برای در اختیار گرفتن این مجموعه خبر داد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.