شیراز؛

اجرایی شدن طرح نظام نوین ترویج در کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، از اجرایی شدن طرح نظام نوین ترویج به صورت یک پارچه در کشور از ابتدای فصل زراعی جدید مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسکندر زند در بازدید از سایت الگویی تولیدی ترویجی امید در شهرستان فسا گفت : با استقرار این نظام و انتقال دانش فنی به تولیدکنندگان، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی آنها، معرفی کشاورزی به‌ عنوان بخش دانش‌بنیان در جامعه، افزایش تقاضا برای گرایش جوانان به این بخش و تولید محصول سالم‌تر خواهیم بود.
وی از اصول مهم نظام ترویج را تجهیز و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی در بخش ها و دهستان ها عنوان و اظهار کرد: از دیگر اهداف ما برای تجهیز مراکز، برگزاری کلاس‌های آموزش مناسب برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران بوده است، به‌ گونه‌ای که آنها را از محیط کارشان جدا نکنیم همچنین برای آموزش آنها کارشناسان مکلف به رفتن به مناطق روستایی هستند.
این مسئول با بیان اینکه پهنه بندی کشاورزی بخشی از طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است، ‌گفت: ساماندهی و تجهیز مراکز کشاورزی، ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه بندی عرصه‌های بخش کشاورزی برای ارائه حداکثر خدمات به بهره برداران و با هدف افزایش ضریب پوشش فعالیت‌های آموزشی و ترویجی اقداماتی است که در اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی باید انجام شود.
معاون وزیرجهاد کشاورزی افزود: هدف از اجرای طرح پهنه بندی کشاورزی، انسجام در سیاست‌های کلان وزارت از طریق مشارکت فعال و تعامل معاونت‌ها و سازمان‌های تخصصی، بهره گیری از ظرفیت بخش‌های خصوصی و تشکل‌ها و گسترش رویکردهای متنوع ترویج در مراکز استان‌ها است.
وی اظهار کرد: این طرح در سال اول هیچ اعتباری نداشت و امسال از سوی دولت و مجلس بیش از 40 میلیارد تومان به بخش آموزش و تحقیقات اختصاص داده شده که هر چند برای اولین سال خوب است ولی کافی نیست.  
این مسئول افزود : در حال حاضر این طرح در 12 استان کشور از 6 ماه قبل آغاز شده و با اجرای کامل آن در کل کشور همه عرصه های کشاورزی به 10 هزار پهنه تقسیم خواهد شد که نظارت بر این پهنه ها توسط 10 هزار مهندس که پارسال استخدام شدند نظارت خواهد شد.  
سامانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا نیز در این بازدید از عمده مشکلات بخش کشاورزی را کمبود آب و خشکسالی دانست و افزود: با توجه به این که شهرستان فسا به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی و دامی در سطح استان و کشور است 9 طرح الگویی در زمینه باغی و زراعی در این شهرستان اجرا شده است.
استان فارس به 600 پهنه تقسیم که شهرستان فسا نیز به 20 پهنه تقسیم شده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: اجرایی ، طرح ، نظام ، ترویج ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار