مداح:کار سختی را پیش رو داریم

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان گفت:با وجودیکه به كسب دو سهميه المپيك خوشبين هستم،اما بدلیل شرایط خاص مسابقات کار سختی را پیش رو داریم.

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  با تاکید برتفاوت رقابت هاي گزينشي المپيک ريو نسبت به دوره هاي گذشته اعلام کرد: باتوجه به اینکه براي بازي‌هاي ريو، کسب سهميه از طريق سيستم امتيازات رقابت هاي گرندپري در نظر گرفته شده بود، در مسابقات انتخابي قاره اي، تنها تکواندوکاران راه يافته به فينال مجوز حضور در المپيک را بدست مي آورند و خبري از توزيع سهميه براي نفرات سوم نيست، به همين دليل حساسيت پيکارها بيشتر مي شود و بايد با تمرکز و جدي گرفتن همه حريفان در رقابت ها شرکت کنيم. در واقع مسابقات اين دوره دشوارتر از گذشته است و کار سختی پیش رو داریم.
بانوان ما شایستگی مدال المپیک را دارند
وی افزود: براي کسب سهميه المپيک ازسه سال پیش و از رقابت هاي قهرماني آسيا برنامه های حضور در المپيک را آغاز کرديم و و توانستیم بسياري از اولين مدال های بخش بانوان در مسابقات جهاني، گرند پري و يونيورسياد را به دست آمد و بانوان ايران درخشش خوبی داشتند.هنچنین در اين مدت کیمیا عليزاده و مریم خدابنده به خوبی محک خوردند . خوشبختانه توانمندي دو ملي پوش اعزامي ايران بالا است و به کسب سهميه المپيک اين نفرات خوش بينم.
مداح ادامه داد : در واقع این گام اول براي ما كسب سهميه المپيك است و من دلم روشن است عليزاده و خدابنده از اين ماموريت مهم دست پر بازخواهند گشت و دو سهميه را بدست مي‌آورند. بازيكنان ما شايستگي كسب مدال را دارند و در اين مدت هم مدال‌هايي را كسب كردند كه در تاريخ تكواندوي ايران بدست نيامده بود. اين بازيكنان نه تنها شايسته حضور در المپيك هستند كه حتي مي‌توانند گردن‌آويز المپيك را هم از آن خود كنند.
سرمربي تيم ملي تکواندو بانوان گفت: با وجود اينکه برخي نفرات شرکت کننده در مسابقات انتخابي المپيک در رقابت هاي گرندپري حضور نداشتند و رنکينگ خاصي ندارند اما و هيچ حريفي را دست كم نخواهيم گرفت. ما به اسم كشورهايي كه آمده‌اند نبايد كاري داشته باشيم بازيكنان به خوبي مي‌دانند كه يك ثانيه غفلت در اين مسابقه، يك عمر پشيماني براي آن‌ها در پي خواهد داشت و براي همين هم با تمام قوا براي هر مبارزه‌اي به شياپ چانگ مي‌روند.
وی ادامه داد: اين مسابقات باتوجه به اينكه آخرين ايستگاه براي كسب سهميه المپيك است، حساسيت بالايي دارد و نام مسابقات قطعا روي عملكرد بازيكنان تاثير مي‌گذارد. ضمن اينكه در اين رقابت‌ها تكواندوكار حتما بايد فيناليست شود تا سهميه المپيك را بدست آورد كه همين قطعا شرايط را از نظر روحي براي بازيكن سخت مي‌كند. تكواندوكاران ما بايد شش دانگ باشند و تمام حواسشان را در مبارزه جمع كنند.
مربی تیم ملی تکواندو در پايان خاطر نشان کرد: ما تلاش زيادي در اين مدت کرديم. اميدوارم که جواب زحماتمان را بگيريم. مطمئن هستم که هر دو ملي پوش تمام توان خود را براي کسب بهترين نتيجه مي گذارند. از مردم عزيز مي‌خواهم که برايمان دعا کنند که با کسب سهميه المپيک دلشان را شاد کنيم.
گفتنی است: مسابقات كسب سهميه المپيك در قاره آسيا طي روزهاي 28 و 29 فروردين‌ماه به ميزباني شهر «مانيلا» فيليپين و در سالن «گرندبالروم» با حضور 96 تكواندوكار برگزار مي شود.


انتهای پیام
برچسب ها: مداح ، سرمربی ، تیم ملی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار