کاهش قیمت پیاز دسترنج کشاورزان را به یغما برد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت:قیمت پیاز برخلاف ابتدای فصل کشت، به سبب فروانی عرضه زیر هزار تومان است.

محسن محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش قیمت پیاز در مراکز میدان میوه و تره بار اظهار داشت: قیمت پیاز برخلاف ابتدای فصل کشت، به سبب فروانی عرضه زیر هزار تومان است که همواره پیش بینی می شود تا پاییز قیمت این محصول بیش از پیش کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت میوه گفت: در حال حاضر در میادین میوه و تره بار افزایش چندانی نداشته ایم و تنها ممکن است قیمت برخی اقلام تا 10 درصد افزایش پیدا کرده باشد.

محمودی با اشاره به قیمت انواع میوه گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو پرتقال تامسون هزار و 800 الی 3 هزار تومان،خیار هزار الی هزار و 500 تومان، سیب ممتاز 2 الی 3 هزار تومان، کیوی 2 الی 3 هزار تومان است و گفتنی است به سبب آنکه موجودی پرتقال در انبارها رو به کاهش است به تدریج با روند افزایشی در بازار روبه رو خواهیم شد.

رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به افزایش قیمت موز یادآور شد: با توجه به انکه فیلیپین بزرگترین تولید کننده موز در دنیاست و طبق روال همه ساله تا دوماه بعد از عید به سبب کمبود موز قیمت ان در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت اما امسال افزایش تعرفه نیز برگرانی قیمت آن در بازار داخلی نیز پیش از گذشته دامن زده است. 

انتهای پیام/



برچسب ها: اقتصادی ، میوه ، پیاز ، قیمت ، بازار ، موز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار