موارد شناسايي شده ويروس HIV در خراسان رضوي دو برابر شد

در دو سال اخیر تعداد مبتلايان شناسايي شده به ويروس HIV در مناطق زير پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوي دو برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی کارشناس مسول کنترل وپیشگیری از ویروس HIVدانشگاه علوم پزشکی مشهد افزايش مراكز آزمايش سريع ويروس ايدز و دسترسي متقاضيان به امكانات را عامل افزايش شناسايي مبتلايان به ويروس اچ.آي.وي در مناطق زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد عنوان کرد.
دکترعلی حسین پور گفت: 80 مركز آزمايش سريع ايدز در مناطق زير پوشش اين دانشگاه فعالیت می کند که 60مرکز آن در مشهد وبقیه در دیگرشهرستانهای استان دایرمی باشد.

وی گفت: سال گذشته 80 نفر مبتلا به ويروس اچ.آي.وي در مناطق زير پوشش شناسايي شدند، در حالي كه اين تعداد در سال ماقبل 40 نفر بوده است.
کارشناس مسول کنترل وپیشگیری از ویروس HIVدانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از سال 1360تا کنون 700نفرمبتلا به ایدردر خراسان رضوی شناسایی شد که 600 نفر از اين تعداد مرد و 100 نفر زن هستند.
وي فوت شدگان یا افرادی که به شهرهای خود بازگشته اند را400 نفراز این تعداد اعلام کرد وافزود: 200مبتلا به این ويروس پرونده فعال دارند و بقيه يا شناسايي نشده اند و يا مراجعه نمي كنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.