تقویم روزانه فوتبال

۴ تایی شدن استقلال و پرسپولیس در یک روز/پرگلترین مسابقه بین المللی فوتبال

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۳ فروردین ( ۱۱ آوریل) اختصاص دارد.

به گزارش  خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان   ، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را بررسی می کنیم.

* پیروزی ایران برابر مالدیو

۲۳ فروردین ۱۳۷۹، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا ، با نتیجه سه بر صفر مالدیو را در تهران شکست داد. هدایت تیم ما آن زمان بر عهده جلال طالبی بود. ایران در بازی اولش برابر مالدیو که ۱۰ روز پیش در سوریه برگزار شد ، ۸ بر صفر این تیم را شکست داده بود.

*چهار تایی شدن استقلال و پرسپولیس در یک روز

۲۳ فروردین ۱۳۸۷، هر دو تیم استقلال و پرسپولیس برابر حریفانشان در لیگ برتر با نتیجه چهار بر یک شکست خوردند.
استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پگاه گیلان بود که در پایان با نتیجه چهار بر یک شکست خورد
 افشین چاوشی در این دیدار برای پگاه دو گل زد و مجتبی جباری هم یک گل به خودی زد. گل دیگر شاگردان نادر دست نشان را مهدوی به ثمر رساند.تک گل استقلال را آرش برهانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. هدایت استقلال آن زمان بر عهده فیروز کریمی بود.
در همین روز و بعد از این مسابقه ، پرسپولیس نیز در اهواز به مصاف استقلال اهوازی رفت که هدایتش را مجید جلالی بر عهده داشت. شاگردان افشین قطبی نیز همان نتیجه استقلال تهران را به دست آوردند و چهار بر یک شکست خوردند. 
البته پرسپولیس با وجود این شکست سنگین و کسر شش امتیاز ، در پایان لیگ قهرمان شد.

*پرگل ترین مسابقه بین المللی فوتبال

۱۱ آوریل ۲۰۰۱، استرالیا رکورد پرگل ترین مسابقه ملی را به ثبت رساند و با نتیجه ۳۱ بر صفر تیم ملی ساموآی آمریکا را شکست داد.
این مسابقه از بازیهای انتخابی جام جهانی در منطقه اقیانوسیه بود که نتایج عجیبی در آن رقم میخورد.
استرالیا در مسابقه اولش با نتیجه ۲۲ بر صفر تونگا را شکست داد. ساموآ نیز در بازی اولش ۱۳ بر صفر از فیجی شکست خورد.
اما مسابقه این دو تیم با یکدیگر که در ۱۱ آوریل برگزار شد ، پرگلترین نتیجه فوتبال در یک دیدار بین المللی رقم خورد و استرالیا با نتیجه ۳۱ بر صفر حریف را شکست داد. 
مهاجم استرالیا ، آرچی تامپسون که سومین بازی ملی اش را تجربه می کرد ، ستاره میدان بود و به تنهایی ۱۳ گل به ثمر رساند. دریلیک ، دیگر مهاجم استرالیا نیز هشت گل به ثمر رساند.
البته این مسابقه پرگلترین مسابقه ملی فوتبال است و پرگلترین نتیجه در کل مسابقات رسمی فوتبال به مسابقه ای در لیگ ماداگاسکار بر میگردد که یک تیم با نتیجه ۱۴۹ بر صفر حریف را شکست داد. البته همه این ۱۴۹ گل نیز گل به خودی بود. 

*تولد ستاره بایرن مونیخ

۱۱ آوریل ۱۹۹۱، تیاگو آلکانترا دوناسیمنتو ، ستاره اسپانیایی باشگاه بایرن مونیخ متولد شد.
او  متولد ایتالیا است ولی ملیت اسپانیایی دارد. پدرش، مازینیو، فوتبالیست سابق تیم ملی برزیل است. 
او بازی‌اش را از فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ در باشگاه بزرگسالان بارسلونا شروع کرد. شیوهٔ بازی او مورد توجه گواردیولا قرار گرفت و توانست بیشتر در ترکیب بارسا بازی کند.
او در سال ۲۰۱۱ با پیشنهاد حضور در منچستر یونایتد مواجه شد، اما آن پیشنهاد را نپذیرفت و قراردادش را با بارسا تمدید کرد. 
وی ۱۰۱ بازی در مجموع برای تیم اصلی بارسلونا انجام داد و ۱۱ گل به ثمر رساند. او با بارسا سه بار قهرمان لالیگا و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.
در تابستان سال ۲۰۱۳، هنگامی که پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ شده بود، تیاگو آلکانتارا به بایرن پیوست. در این مدت وی ۲۳۱ بازی برای بایرن انجام داده و ۳۳ گل به ثمر رسانده است. وی تاکنون همراه بایرن مونیخ دو بار بوندس لیگا را فتح کرده است.
تیاگو آلکانترا ، هفت بازی ملی نیز تاکنون برای ماتادور ها انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار