اردبیل؛

ارائه 4 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در استان اردبیل

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و شعب شهری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل ارائه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یونس ممی‌زاده افزود: در سال گذشته 4 میلیون و 560 هزار و 524 نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و شعب شهری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با این میزان آموزش به 105 درصد تعهدات آموزش‌های دولتی در سال 94 دست یافته‌ایم گفت: امسال نیز تلاش می‌کنیم تا با ارائه آموزش‌های کیفی و مناسب به متقاضیان در امر آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هم‌چون سال گذشته پیشگام بوده و بالاتر از تعهدات آموزشی عمل کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: در راستای ماموریت‌ها و رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که همان تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و ارتقای سطح مهارتی شاغلان در جامعه است آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، صنایع، سیار و طرح نوین استاد شاگردی و نیز 200 آموزشگاه آزاد فعال در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

ممی‌زاده با اشاره به میزان دوره‌ها و تعداد کارآموزان و رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته 18 هزار و 997 نفر دوره آموزشی در مراکز مختلف شهری، ثابت، پادگان، زندان، اصناف، روستاها، استادشاگردی، سکونتگاه غیررسمی، عشایر، صنایع و دانشگاه‌ها برگزار شده است.

وی در مورد نقش آموزشگاه‌های آزاد در مهارت‌افزایی در استان بیان کرد:‌ این آموزشگاه‌ها نقش مهمی در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داشته‌اند به طوری که در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد استان اردبیل ارائه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، ارائه ، آموزش ، مهارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.