پیرموذن در موافقت با بودجه 95؛

تدوین عادلانه بودجه در فرصت طلایی برجام شاه بیت بودجه 95 است

نماینده مردم اردبیل گفت: تدوین عادلانه بودجه در فرصت طلایی برجام شاه بیت بودجه 95 است.

تدوین عادلانه بودجه در فرصت طلایی برجام شاه بیت بودجه 95 استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: تدوین لایحه بودجه مهمترین سند سیاسی مالی است که هرساله توسط دولت‌ها تدوین و با تصویب مجلس به اجرا در می‌آید.

وی افزود: کاهش قیمت نفت و عدم چشم‌انداز مناسب در رابطه با واگذاری دارایی‌های مالی از مهمترین چالش‌ها در تامین منابع مالی بودجه بودجه که دولت و کمیسیون تلفیق به آن پرداخته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه دولت همه مراتب را در ارائه بودجه 95 مدنظر قرار داده است، تصریح کرد: عواملی که در نتیجه برجام در اقتصاد ایران اثرگذار بود و تاخیر به جهت زمانبر شدن برجام اجتناب‌ناپذیر بود، براین اساس پرواضح است که بودجه سال جاری در برخی از عوامل تاثیرگذار بود.

پیرموذن با اشاره به عواملی که در تاخیر ارائه بودجه تاثیرگذار بود، اظهار داشت: افزایش صادرات نفتی، آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده، سهولت در روابط تجاری_ مالی_ بین‌المللی، توجه به انتظارات مصرفی و سرمایه‌گذاری افراد از مجموعه عواملی بود که در تدوین بودجه تاثیرگذار بود و آنرا زمانبر کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد: بودجه تقدیمی دولت با نگاه توسعه متوازن و توجه به اولویت کشور از جمله کشاورزی و اقتصاد مولد بود  که می‌توانست راهگشای برخی از موانع باشد.

وی اضافه کرد: بودجه که حق دولت در قبال ملت است، همواره بسیار به آن از سوی دولت توجه شده آن هم با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و ارثیه کلان خسران‌آور بدهی و پروژه‌های عمرانی از دولت قبل که براین اساس، طبیعی است که مردم در توسعه پایدار و در تدوین بودجه بیشتر از دولت نقش داشته باشند.

پیرموذن تاکید کرد: علی‌رغم توجه دولت به راه‌اندازی صندوق حمایت از محیط زیست و ضرورت مشارکت در این امر تدوین عادلانه بودجه در فرصت طلایی برجام شاه‌بیت بودجه 95 است.

وی با اشاره به ضرورت مقام‌سازی اقتصاد ایران، بهبود فضای کسب و کار و عدم وابستگی به نفت، تصریح کرد: پرهیز از صدقات نفتی، بسترسازی سرمایه‌گذاری خارجی، امنیت ملی، توجه به بودجه بنیه دفاعی کشور، خروج از رکود و تضمین ایجاد شغل برای بیکاران جامعه و همچنین توفیق کنترل نسبی تورم از سوی دولت هدفگذاری شده است و همواره دولت در این راستا به منویات و مطالبات رهبری بها داده است، نه به منافع جناحی و احدی نباید فرصت طلایی پساتحریم را در جهت تحقق رشد از دولت بگیرد.

وی تاکید کرد: با بازپرداخت مطالبات بانکی از سوی دولت و چاره‌سازی در راستای تنظیم نظام بانکی کشور و توجه به نگاه توسعه‌ای، افزایش توان اقتصادی برای تمکین مسکن مهر و پروژه‌های راه و شهرسازی، توجه به مطالبات فرهنگیان و بازپرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی و رفع مشکل منابع مالی کشور از جمله مواردی است که دولت همواره به آنها توجه اکیدی داشته است که به ناز شصت دولت تدبیر و امید نازید.

انتهای پیام/


برچسب ها: پیرموذن ، بودجه ، مجلس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار