موسوی‌اصل در مخالفت با بودجه 95؛

در بودجه 95 به توازن منطقه‌ای توجه نشده است

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: دولت باید سالانه مبلغی را برای ایجاد توازن منطقه‌ای اختصاص دهد که در بودجه 95 به این امر توجه نشده است.

در بودجه 95 به توازن منطقه‌ای توجه نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرقسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی در مجلس که در مخالفت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: ارائه بودجه توسط دولت باید سال گذشته اتفاق می‌افتاد. 

وی با اشاره به مسئله بیکاری در کشور، ادامه داد: بیکاری یکی از مشکلات عمده‌ای است که در جامعه وجود دارد و یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان تحصیلکرده است که همه ما و جامعه درگیر این مسئله هستیم.

نماینده مردم مغان گفت: همه در مسئله بیکاری تنها شعار می‌دهند، اما در عمل کاری نمی‌کنند و بسیاری از نقص‌هایی که در بودجه 95 وجود دارد، مسئله بیکاری است.

موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که مردم ما درگیر آن هستند واحدهای تولیدی است، افزود: همه در شعار بسیار خوب به این موضوع می‌پردازند، اما در عمل نه.

وی تصریح کرد: اکثر این واحدهای تولیدی ورشکسته شدند و برخی از صاحبان آنها در زندان‌ها هستند و نمی‌توانند پاسخگوی نیروهای خود باشند.

نماینده مردم مغان با بیان اینکه دولت چه تمهیداتی برای این مشکل در بودجه 95 اندیشیده است، گفت: آیا در سال 95 این بودجه می‌تواند تولیدات داخلی را رونق بخشد. 

موسوی افزود: همه ما می‌گوییم بیکاری باید رفع شود و اقتصاد مقاومتی باید اجرا شود، اما چه اقدام و عملی و تدابیری را دولت در بودجه اندیشیده است.

وی تصریح کرد: باید واحدهای تولیدی را تقویت و مردم را تشویق کرده تا از تولیدات داخلی استفاده کنند.

نماینده مردم مغان با بیان اینکه یکی از نقص‌های بودجه 95 مسئله واحدهای تولیدی است که باید دولت به این موضوع توجه داشته باشد، ادامه داد: بودجه 95 بایستی بیشتر در این قضیه چاره جویی می‌کرد، اما متاسفانه آنگونه که باید به تولیدات داخلی توجه می‌شد،  انجام نشده است.

موسوی گفت: در برنامه پنجم توسعه در ماده 180 به عنوان توازن منطقه‌ای مطرح گردید، یعنی دولت باید سالانه مبلغ دو درصد نسبت به سال گذشته از بودجه کل کشور را برای مناطق محروم با مناطقی که بهره‌مند هستند، توازن ایجاد کند. اگرچه دولت در سال‌های گذشته این کار را نکرده است و تنها در سال 93 مبلغی را به مناطق محروم اختصاص داد اما متاسفانه در سال 94 یک ریال از ماده 180 که برای توازن منطقه‌ای  اختصاص داده نشده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که دولت باید در بودجه  95به آن توجه کند، ازدواج جوانان و وام‌های ازدواج است.

نماینده مردم مغان با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 95 گفت: متاسفانه یارانه‌ها هدفمند نشده‌اند، چرا که نیازمندان نیازمندتر  شده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: موسوی ، مخالفت ، بودجه 95 ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار