قم؛

مردم به عمل روحانیون بیش از سخن‌ آن‌ها توجه می‌کنند

آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله (عج) قم گفت:مردم به عمل روحانیون بیش از سخن‌ آن‌ها توجه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیة الله (عج) قم با اشاره به آیه «ان هذا القرآن یهدی للذی هی اقوم» اظهار داشت: باید از خداوند بخواهیم توفیق بدهد از این کتابی که به حق نازل شده است، استفاده کامل را ببریم چرا که از این کتاب بهتر نیامده و همه آیات آن قابلیت اعتماد داشته و وسیله سعادت زندگی انسان را فراهم می‌کند.
 
وی ادامه داد: خداوند در سوره اسراء بیان می‌کند که قرآن بهترین راهنما برای دیانت و طریقت است، بنابراین بهترین دین‌داری، دیانت به قرآن و بهترین عمل، عمل به قرآن است و خداوند هم در برابر این عمل اجر کبیر به انسان می‌دهد و عمل به قرآن بنا بر روایات پیاده‌کردن دستورات قرآن در وجود است به‌گونه‌ای که اعضای بدن با قرآن تطبیق پیدا کند.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی همچنین تأکید کرد: همه این‌ها نشانه قدرت است و اینکه باور کنیم در دنیا خدایی هست و بتوانیم در برابر کسانی که وجود او را انکار می‌کنند بایستیم؛ دلیل وجود خداوند این است که تا به حال کسی نبوده که ادعا کند من آسمان و زمین را درست کرده‌ام؛ یک دلیل قدرت خداوند همین فرستادن باران است؛ شما نگاه کنید همین قم سرزمینی خشک و کویری است ولی موقع باران، خدا ابر را حرکت می‌دهد و زمین را سیراب می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: برخی پرندگان گاهی چند دقیقه در آسمان بدون حرکت می‌ایستند که قرآن می‌فرماید: کسی جز خداوند نمی‌تواند این کار انجام دهد و معجزات پیامبران و کرامات اهل بیت (ع) نیز با اجازه خداوند و نشانه قدرت او است همچنان که آن‌ها نی خود را وسیله می‌دانستند.
 
وی در پایان توصیه‌هایی به طلاب حاضر در جلسه ارائه و تصریح کرد: سعی کنید بیشتر خدا را بشناسید و توجه بیشتری به خداوند داشته باشید و بفهمید که خدا کیست و چه قدرتی دارد که اگر این‌گونه شد، مردم با دیدن شما یاد خدا می‌افتند و دیگر نیازی به حرف زدن نیست همچنان که انبیاء و ائمه معصومین (ع) هم دنبال این موضوع بودند، بنابراین ارشاد شما باید با عمل همراه باشد.
 
انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، ایت الله ، علوی ، گرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار