کارگردان فیلم سینمایی «اروند»:

خوشحالم فیلمم در معتبرترین جشنواره کشور حضور دارد

گردانندگان این دوره از جشنواره فیلم فجر سینمایی هستند و این ویژگی خاص آن است.

پوریا آذربایجانی نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخاب شدن فیلم «اروند» و حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: از اینکه در معتبرترین جشنواره کشور٬ جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارم، خوشحالم‌.

وی افزود: خوشحالی من از حضور این فیلم در این رویداد فرهنگی به این دلیل است که این جشنواره جهانی است و جزو منحصربه فردترین جشنواره‌هایی است که گردانندگان آن سینمایی هستند. 

آذربایجانی در ادامه با اشاره به شیوه جدید برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: امسال جشنواره فیلم فجر در بخش ملی و بین‌الملل به وسیله هنرمندان و سینمایی‌ها اداره می‌شود و حضور اهالی سینما و هنرمندان در جشنواره‌های مختلف خارجی  و داخلی و کسب تجربه می‌تواند مفید باشد. چون آنها در مواقع مشکلات و مسائل مختلف٬ با تجربه‌ای که دارند می‌توانند یاری دهنده باشند. به نظر من از هر فرصت و امکانی برای دیده شدن در عرصه بین‌الملل باید استفاده شود و این اتفاقات جذاب و دوست داشتنی است. 

وی اظهار داشت: متاسفانه «اروند» در جشنواره ملی به دلیل ادامه فیلمبرداری حضور نداشت و در زمان برگزاری آن هم در تهران نبودم. اما خوشبختانه فرصت پیدا کردم در جشنواره جهانی فجر حضور داشته باشم.

این کارگردان در خصوص فرصت تعامل سینمای ایران و جهان در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: باید هر فرصتی را برای معرفی سینمای ایران در عرصه جهانی قدر دانست. این جشنواره اهداف خاصی دارد و دبیر آن آقای میرکریمی می‌داند که چه می‌خواهد. این فرصت تعامل در قالب جشنواره جهانی فجر و بازار فیلم اتفاق مهمی است که برای فیلمسازان فرصت تعامل با هزینه کمتر و در عرصه جهانی را فراهم می‌کند و می‌تواند بستر مناسبی را برای تعاملات در سطح بین الملل فراهم کند.

آذربایجانی در خصوص پیش‌بینی‌اش از گیشه سال ۹۵ سینما گفت: ایام نوروز زمان خاصی برای اکران است. اقبال عمومی از سینما و فیلم‌ها می‌تواند در طول سال ادامه داشته باشد. با مرور فیلم‌های در نوبت اکران که مخاطب پسند هستند٬ احساسم این است که فیلم‌هایی که در طول سال ۹۵ اکران می‌شوند با اقبال مخاطبان سینما مواجه خواهند شد. در خصوص فیلم «اروند» هم علاقه‌مندم که در فصل پاییز اکران شود اما در این موضوع تهیه کنندگان و پخش کنندگان متخصص تر هستند و شرایط را می دانند. 

این کارگردان در پایان بیان کرد: در حال حاضر مراحل نهایی ارسال «اروند» به جشنواره را سپری می‌کنیم و تا سه روز دیگر این فیلم کاملا آماده حضور در جشنواره است. بعد از «اروند» هم در حال کارکردن روی دو طرح برای نگارش هستم که هر دو در ژانر اجتماعی است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار