آمل پایلوت اجرای طرح تفکیک زباله در شهرهای مازندران شد

شهردار آمل با اشاره به اینکه پسماند معضل اساسی شهرهای گردشگری مازندران است، گفت: آمل پایلوت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای مرکزی مازندران شد.

آمل پایلوت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای مرکزی مازندران شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد امیر سلیمانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت نگه داشتن محیط اطراف ما این سازمان با سازمان‌های تابعه به اجرای برنامه‌های متعددی در سطح شهر به اجرا می‌پردازد.

وی افزود: شهرداری با ایجاد ایستگاه‌های تفکیک زباله در سطح شهر همه اهداف آن سالم‌سازی محیط اطراف بوده که خوشبختانه در این امر تاکنون موفق عمل کرده است.

شهردار آمل گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش، آموزش تفکیک زباله از مبدا در مهدکودک‌ها در دستور کار است و هم‌اکنون سازمان پسماند ما شاهد بازدیدهای متعددی از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان است.

وی افزود: این طرح با مشارکت شهرداری، شورای شهر و سازمان پسماند، در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تفکیک زباله به روستائیان آموزش لازم داده شد تا به جداسازی زباله‌های تر و خشک بپردازند، افزود: مردم از زباله تر به تولید کمپوست و کود طبیعی و زباله خشک را به ایستگاه‌های تفکیک پسماند داده و از آنها مواد شوینده می‌گیرند.

شهردار آمل، مهم‌ترین دلایل اجرای این طرح را به منظور سالم‌سازی محیط زیست به ویژه آب ‌و خاک و هوا از سوی دوستداران محیط زیست عنوان و بیان کرد: به دستگاه‌های اجرایی و مسئولان امر خاستر این هستیم تا اجرای این طرح را به عنوان پایلوت استانی معرفی کنند.

امیرسلیمانی گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک و آموزش‌های لازم محیط اطراف ما از سلامت کامل برخوردار می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.